صید آبزیان دریای خزر در گلستان 18 درصد کاهش داشت

مدیر کل شیلات گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان گلستان در فصل صید امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش یافت.

سید جواد قدس علوی در اولین نشست تخصصی ارزیابی و مدیریت ماهیان استخوانی دریای خزر در گرگان اظهار داشت : در این مدت سهم صید گونه های کلمه و کپور در سبد ماهیگیران مجاز گلستان نسبت به سالیان اخیر افزایش داشته اما هنوز با سهم ایده آل و مطلوب در صید سالانه فاصله بسیاری داریم.
وی گفت: گلستان تنها استانی فعال در بخش رها سازی بچه ماهیان کپور و کلمه است اما سهم این استان در سبد سالانه صید نسبت به سایر استانها، همچنان پایین تر است.
مدیر کل شیلات گلستان اظهار داشت: بیشترین اشتغال در بخش سواحل استان مربوط به فعالیت های حوزه شیلات است که نمونه بارز آن در سایت پرورش میگوی گمیشان قابل مشاهده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گلستان در کنار طرح هایی همچون پرورش ماهی در پن یا قفس به سرانجام برسد.
قدس علوی گفت : انگیزه های مالی وسوسه کننده برای صید ماهیان خاویاری، عمده ترین دلیل فعالیت های صیادان غیرمجاز است .
وی ادامه داد : در برابر تمام جلسات و نشست هایی که با حضور مراکز علمی و بهره برداران قانونی انجام می دهیم متاسفانه در طرف مقابل با قشری مواجه هستیم که به هیچ کدام از مبانی علمی اعتقاد ندارد و برای کسب درآمدهای میلیونی چارچوب و سقفی نمی شناسد.
مدیر کل شیلات گلستان تاکید کرد : باید تلاش کنیم با رفع این معضل ، اندوخته های ارزشمند دریای خزر را برای نسل های آتی نیز حفظ کنیم و تنها روند موثر آن بهره مندی موثر از توانمندی دستگاه های انتظامی، قضایی برای برخورد با مبارزه با صید غیرقانونی انواع ماهیگیران است.
در نشست یکروزه تخصصی و هم اندیشی ارزیابی و مدیریت ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر ، پژوهشگران مرکز تحقیقات ذخائر آبزیان داخلی، موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، پژوهشکده اکولوژی دریای خزر و کارشناسان اداره کل شیلات گلستان و جمعی از بهره برداران و صیادان شرکت های پره استان گلستان حضور داشتند.

  13 دی 1397
بخش : جامعه / محیط زیست
کد خبر: 60778
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام