رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
بالغ بر 95 درصد واحدهای صنعتی استان صنایع کوچکند

https://gol.mimt.gov.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/cu_posts/158/tolooean-moavene%20omoore%20sanaye.JPG

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در استان گلستان گفت : بالغ بر 95 درصد واحدهای صنعتی استان صنایع کوچک هستند .
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، حسین طلوعیان در مراسم بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک در استان گلستان که با حضور استاندار گلستان و یکی از اعضای هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در محل سالن همایش های مرکز کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برگزار گردید، گفت : 50 درصد صنایع تحت پوشش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند و علی رغم این که میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی مستقر در خارج از شهرکها 2 برابر سرمایه گذاری واحدهای داخل شهرکها است ، اشتغال واحدهای مستقر در خارج از شهرکها تنها 15 درصد بیشتر از واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی می باشد که نشان می دهد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرکها با سرمایه کمتر موجبات اشتغال بیشتری را فراهم نموده اند .
وی گفت : صنایع کوچک باعث ایجاد عدالت در توسعه سرمایه گذاری می شوند .
طلوعیان با اشاره به برخی از مشکلات واحدهای صنایع کوچک گفت : مدیریت صنایع کوچک غالبا سنتی و فناوری آنها پایین است و عدم شناخت درست بازار طوریکه حتی برخی از واحدهای تولیدی استان همدیگر را هم نمی شناسند از جمله مشکلات موجود در این بخش است .
به گفته وی ، عدم تبلیغ کافی از محصولات تولیدی و عدم وجود سامانه متمرکزی که نیازهای واحدها در آن تامین شود نیز از جمله مشکلات فرا روی صنایع کوچک استان است .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : همه واحدهایی که در مناسبت های مختلف انتخاب می شوند بر اساس ضوابطی است اما به نظر من همه واحدها منتخب هستند زیرا خداوند به آنها این توفیق را داده که تولید و اشتغال ایجاد کرده اند و از اینرو بنده بعنوان مسئول بخش صنعت استان از همه تولیدکنندگان استان تقدیر و تشکر می نمایم .
وی با اشاره به خسارات سیل ابتدای سال در استان گلستان گفت : امروز از 150 واحد صنعتی آسیب دیده از سیل تنها 4-5 واحد فعال نشده اند که امیدواریم با رفع مشکلات ، آنها نیز بزودی به چرخه تولید برگردند .

  20 مرداد 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62602
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام