معاون بهره برداری آبفا گلستان خبر داد :
احیاء و بازسازی 9حلقه چاه آب و بازگشت آنها به تولید

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از احیاء و بازسازی 9 حلقه چاه آب در شش ماه نخست سال 98 خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، "مهندس مهیار خسروی " افزود: این عملیات شامل 16مورد ویدئومتری ، 4 مورد ترمیم لوله جدار ،6 مورد احیاء و رفع انسداد شبکه ها و 4 مورد لایروبی به روش ایرلیفت بوده است که هزینه ای در حدود 1900میلیون ریال در بر داشته است.
معاون بهره برداری آبفا گلستان یادآوری نمود که در صورت عدم استفاده از تکینک های مدرن بازسازی چاه ها ، شرکت متحمل هزینه ای بالغ بر  45000میلیون ریال بابت حفر چاه های جایگزین می گردید لذا با اجرای این رویکرد صرفنظر از توجه به مهندسی ارزش این موضوع گام مهمی در جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می گردد .
وی در ادامه با اشاره به اینکه  5904 مورد اتفاقات در شبکه توزیع ، انشعاب و خطوط انتقال  آب طی شش ماهه نخست سال جاری رفع شده است اذعان داشت که وجود مرکز 122شرکت ، نقش مهمی در کاهش زمان رفع آنها و بالتبع کاهش میزان هدر رفت داشته است . 
مهندس خسروی اظهار داشت : 359مورد مرئی سازی شیرآلات مدفون در سطح شبکه توزیع و جایگزینی 30دستگاه کنتور های قدیمی منابع تامین با انواع مدرن و الکترومغناطیسی انجام پذیرفت که نسبت به برنامه پیش بینی شده از رشد خوبی   برخوردار بوده است .
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در ادامه تصریح کرد : ، بازسازی و نوسازی 263رشته انشعاب فرسوده و همچنین بازسازی و نوسازی بیش از 4کیلومترشبکه توزیع و خطوط انتقال با هزینه 1میلیارد و 420میلیون تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش هدر رفت فیزیکی آب بوده است .
وی در پایان تعویض 25 دستگاه الکتروپمپ شناور، اجرای حصار کشی 2 حلقه چاه و یک باب مخزن با هزینه ایی بالغ بر 1160میلیون ریال را از  دیگر فعالیت های بهره برداری در مدت مذکور دانست .

  6 آبان 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62886
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام