استاندار گلستان در آیین افتتاح ساختمان گمرک استان :
مرز اینچه برون برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر مرزی استان اظهار کرد:گمرک اینچه برون نه تنها برای گلستان که برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه گذاری در آن موجب بهبود وضعیت ترانزیت کالا, توسعه صادرات و واردات و افزایش اشتغال می شود.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس امروز چهار شنبه ۲۳ بهمن در آیین افتتاح پروژه ساختمان اداری گمرک استان با حضور دکتر مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی در تجارت به عنوان مزیت نسبی شناخته می شود و باید از آن به درستی استفاده کنیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش بروکراسی های اداری در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه موثر است.
استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به پیوستن ایران به بلوک اقتصادی اوراسیا و امکان صادرات ۵۰۰ قلم کالا و واردات ۳۸۰ قلم کالا با تعرفه صفر و یا حداقل تعرفه , گلستان می تواند ۹۲ قلم محصول کشاورزی و دیگر تولیدات و نیازهای خود را از این طریق در واردات و صادرات وارد نماید.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد:تلاش داریم با توجه به ممنوعیت واردات چوب در بنادر دیگر استان های شمالی و همچنین با توجه به ظرفیت گمرک اینچه برون تلاش داریم با راه اندازی بندر خواجه نفس از امکان واردات چوب و دان برای طیور استفاده کنیم.
وی با اشاره به حجم ۵ میلیارد تومانی واردات و صادرات در چندین سال پیش از مرز اینچه برون , گفت در حال حاضر ۱۶۶ میلیون دلار واردات و صادرات از گمرک اینچه برون انجام می شود که باید این رقم افزایش یابد.
استاندار تکمیل خط آهن عریض و نرمال را با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان اقدامی ارزشمند دانست و افزود: پیگیری های لازم در حال انجام است تا ۲۰۰ متر خط عریض در خاک ترکمنستان هرچه سریعتر اجرایی شود.
لازم به ذکر است ساختمان اداری گمرکات استان به مساحت ۳۰ هزارمتربع و با زیربنای ۲۷۰۰ متر با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان احداث شد.

  23 بهمن 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63216
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام