مدیرکل گمرکات گلستان:
صادرات امسال گلستان ۶۸ درصد بیشتر شد

مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات ۱۳۰ هزار و ۷۱۰ تن انواع کالای غیرنفتی در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این مقدار صادرات ۳۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۳۹ دلار بود که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش گلستان فردا، سیدابراهیم حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: حجم کالاهای صادراتی که از مبادی گمرکی گلستان به دیگر کشورها صادر شد از نظر وزنی نیز در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۴۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: پلی استایرن، پنیر، خرما، پسته، سیمان، سیب زمینی و ید به ترتیب از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در سه ماه نخست امسال بود که این کالاها به کشورهای مختلف از جمله قزاقستان، ترکمنستان، عراق، افغانستان، بلغارستان، رومانی، ایتالیا، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و پاکستان صادر گردید.

حسینی به واردات گمرکات گلستان در سه ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود هزار و ۲۸۱ تن انواع کالا به ارزش پنج میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۳۰ دلار وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۲ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲۳ درصد بیشتر است.

به گفته وی، عمده کالاهای وارداتی شامل استابلایزر، پارچه، واکس مصنوعی و آنتی استاتیک بود که از چین، ترکیه، ترکمنستان، لهستان و ویتنام وارد ایران شد.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین درآمد وصولی گمرکات گلستان در سه ماه نخست امسال را افزون بر ۱۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴۹ درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

اینچه برون مرکز گمرکات گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

  2 تیر 1400
بخش : اقتصادی
کد خبر: 64490
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام