مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:
گلستان پایلوت طرح توسعه گردشگری کشاورزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: استان گلستان پایلوت اجرای طرح توسعه گردشگری کشاورزی در کشور شناخته شده است.

به گزارش گلستان فردا، احمد تجری با بیان این مطلب اظهار کرد:  امکان پرورش ماهی در مزارع، پرورش اسب و مزارع فراوان تولید گیاهان دارویی و زینتی مانند گل نرگس سبب شده گلستان استعداد لازم برای اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی را داشته باشد.

وی افزود: برای بهره مندی مقاضیان این بخش از تسهیلات بانکی در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم و تسهیل در صدور مجوز‌های لازم هم در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی از فعالیت ۷ مزرعه گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: در کمتر از یک سال گذشته مجوز بهره‌برداری و فعالیت این تعداد مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد ریال در سطح استان صادر شد و زمینه اشتغال برای حدود ۱۲۰ نفر را فراهم ساخته است.

تجری اضافه کرد: مزارع گردشگری توسکا، ارکیده و فرهیختگان در شهرستان گرگان، مزرعه گل نرگس در شهرستان آزادشهر، مزرعه اورکر ترکمن در شهرستان کلاله، مزرعه ارمغان طبیعت در کردکوی و مزرعه گردشگری فرش فارم در مینودشت مزارعی هستند است که در کمتر از یک سال گذشته ایجاد شده اند.

او ادامه داد: اکنون نیز ۷۰ طرح مزرعه گردشگری به دست ما رسیده که پرونده ۲۰ متقاضی پس از دریافت استعلام‌های لازم و معرفی به سازمان جهاد کشاورزی به مرحله بازدید کارشناسی رسید.

تجری تاکید کرد: گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است.

  19 مرداد 1400
بخش : اقتصادی
کد خبر: 64649
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام