معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گلستان عنوان کرد:
میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری به سه هزار میلیارد تومان رسیده است

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در زمان شکل گیری معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی کمتر از 10 میلیون تومان طرح به بهره برداری رسیده و حالا این رقم به سه هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف بخصوص گردشگری رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، مجید رحمانی خلیلی عصر سه شنبه در نشست صمیمانه ای که به مناسبت روز خبرنگار در اقامتگاه بوم گردی ریگ چشمه محمد آباد کتول برگزار شده ب.د، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: اجرای زیر ساخت های مناسب و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی یکی از مهمترین اقدمات در جهت توسعه صنعت گردشگری برای گلستان بوده است.

وی افزود: قبل از تشکیل این معاونت و حتی در ابتدای تشکیل آن سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی بخصوص گردشگری افراد زیادی را تشویق به سرمایه گذاری در این طرح ها نمی کرد اما حالا سرمایه گذاری در این طرح ها مورد استقبال قرار گرفته است.

رحمانی ادامه داد: مشکلات مالی که از سال گذشته شروع شد بخشی از فعالیت های حوزه گردشگری را به تعویق انداخت اما با  وجود مشکلات مالی پیش بینی می کنیم نزدیک به 300 میلیارد تومان طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی گفت: این طرح ها در زمینی به مساحت 552 هزار و 842 متر مربع اجرا می شود که موجب اشتغالزایی تعداد پنج هزار و 369 خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح های مختلف در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیازمند انجام استعلام های مختلفی است، لذا با هماهنگی انجام شده با دستگاه های مختلف اجرائی، این روند تسهیل شده و فرایند کسب استعلام ها بسیار کوتاه شده است.

وی گفت: در نظر داریم تا پایان امسال تعداد اقامتگاه های بوم گردی گلستان را به 220 اقامتگاه ارتقاء دهیم و نخستین جامعه بوک گردی کشور در گلستان به لحاظ داشتن اقامتگاه های بودم گردی و جذب گردشگر تشکیل شده است.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صایع دستی و گردشگری گلستان افزود: ایجاد اقامتگاه های بودم گردی در سواحل استان از برنامه های آتی این اداره کل است که با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

  22 مرداد 1398
بخش : خبرها / فرهنگی
کد خبر: 62612
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام