افزایش سهم دولت در بیمه مبادی تولید آبزیان

مديركل شيلات گلستان گفت:سهم دولت در بیمه مبادی تولید بچه ماهی سردابی ۷۵ درصد و در میگوی پرورشی ۷۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گلستان فردا، سیدجواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: بنا بر مصوبه کمیسیون عالی مدیریت بهره برداری ذخائر آبزیان آب‌های داخلی و مدیریت آبزی پروری در سال جاری، این صندوق برای حمایت‌های بیشتر از تولیدکنندگان، سهم دولت در بیمه مبادی تولید بچه ماهی سردابی ۷۵درصد و در میگوی پرورشی ۷۰ درصد افزایش یافته و در سایر موارد بیمه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد لحاظ شده است.

او افزود: به منظور ایجاد مطلوبیت در بیمه تکمیلی میگوی پرورشی، تخفیف ۳۰ درصدی در حق بیمه سهم بیمه گذار از سوی این صندوق در نظر گرفته شده است.

قدس علوی گفت: در حال حاضر بیمه اجباری آبزیان از مبادی تولید، با حمایت صندوق بیمه کشاورزی در مواردی از جمله، تخم چشم زده وارداتی و تولید داخل ماهیان سردابی، بچه ماهی سردابی از طریق واحد‌های تفریخ، لارو‌های تولیدی مراکز تکثیر میگو، بچه ماهی گرمابی به عنوان بیمه مزارع حد واسط، بیمه ماهی گرمابی انگشت قد از طریق مزارع حد واسط و بیمه بچه ماهی دریایی (سی بس وسی بریم) به عنوان نرسری ماهیان دریایی، عملیاتی شده و در حال اجرا است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: با توجه به نقش و اهمیت بیمه در جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، از این پس گرفتن هر گونه تسهیلات، مجوز‌ها و سایر خدمات، منوط به ارائه بیمه نامه از طرف پرورش دهنده و تولیدکننده است.

  10 شهریور 1400
بخش : اقتصادی
کد خبر: 64736
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام