رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
گلستان با کمبود 2 هزار تخت مواجه است/ افتتاح مرکز ناباروی صیاد در دهه فجر

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: با توجه به اقدامات مناسبی که در زمینه توسعه مراکز و تجهیزات درمانی در استان انجام شد ه است اما گلستان  بر اساس سند توسعه 1404 با کمبود 2 هزار تخت مواجه است.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، عبدالرضا فاضل صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری احداث فاز اول بیمارستان 600 تختخوابی جایگزین بیمارستان 5 آذر با 1500 میلیارد ریال، احداث بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش با 500 میلیارد ریال، احداث بیمارستان 64 تختخوابی گمیشان با 500 میلیارد ریال، کمک به تکمیل و تجهیز بیمارستان 5 آذر با 100 میلیارد ریال، خرید ساختمان مناسب جهت دانشکده دندانپزشکی با 300 میلیارد ریال و احداث بیمارستان رامیان با 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه سالانه دو هزار و 500 نفر در گلستان مبتلا به سرطان می شوند، گفت: اگر چه همه این افراد نیاز به شیمی درمانی ندارند، اما در برخی شهرهای گلستان از جمله شرق استان با کمبود تخت های شیمی درمانی و متخصص مواجه هستیم که متخصص آن در برخی شهرها از جمله گنبد تامین شده است، اما نیاز به تامین تخت های شیمی درمانی برای تسهیل درمان مردم هم داریم که این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 مرکز اورژانس در شهرهای استان در مناطق کمتر توسعه یافته در دست ساخت است که امید داریم به زودی به بهره برداری برسند.

فاضل افزود: در حال حاضر با کمبود نیروی متخصص و فوق تخصص قلب در استان مواجه هستیم و به همین دلیل بحث واگذاری مرکز قلب بیمارستان صیاد را برای خدمات رسانی بیشتر به مردم در دستور قرار داده ایم.  

وی افزود: از تعداد 50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور گلستان رتبه 22 را داریم.

در ادامه این نشست معاونت توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در رابطه با تامین نیروی انسانی در بیمارستانها و مراکز درمانی اظهار کرد:

غنی سازی استان از نیروهای تخصصی در کادر پزشکی و پرستاری از مسائل بسیار مهمی است که در دستور کار جدی دانشگاه قرار گرفته است و با پیگیری های مداوم امروز استان در شرایطی قرار دارد که در رشته های تخصصی و فوق تخصصی بی نیاز شده ایم و تمهیداتی اندیشیده شده است تا این نیروها از استان خارج نشوند.  

محمد نعیمی در رابطه با به تعویق افتادن مرکز درمان ناباروی بیمارستان صیاد شیرازی گفت: با توجه به اینکه امکان راه اندازی این مرکز در بیمارستان دزیانی سابق امکان پذیر نبود لذا تصمیم گرفته شد تا این مرکز در بیمارستان صیاد شیرازی راه اندازی شود و هم اکنون متخصص و جنین شناس مشخص و حتی مرکز آن در این بیمارستان تجهیز شده است و امید داریم تا 25 اسفندماه امسالبه بهره برداری برسد. 

وی ادامه داد: با کمبود نیروی پرستار مواجه نیستیم اما با اجرای قانون بهره وری تغییراتی در ساعات کار پرستاری ایجاد شده استو بیمارستان ها با چالش مواجه شده اند.

نعیمی افزود: سال گذشته 53 درصد ردیف های استخدام گلستان به پرستاران اختصاص داده شد و سال اینده نیز 75 درصد جذب ما در گروه پرستاران خواهد بود.

وی گفت: مساله دیگر این است که بسیاری از پرستاران ابتدا در شهرهای کوچکتر استخدام می شوند با پیگیری های مداوم به سرعت می خواهند به گرگان و گنبد منتقل شوند که این موضوع هم باعث شده در برخی شهرها با کمبود پرستار مواجه شویم.

 

نعیمی ادامه داد: بعد از اجرای طرح نظام ارجاع 73 متخصص و 6 فوق تخصص به مجموعه پزشکی استان اضافه شد که بیشتر آن ها مازندانی هستند .

وی افزود: در حال حاضر  12 هزار و 160 نفر نیروی اسنانی شاغل در بخش های درمانی استان مشغول به کار هستند که حدود 25 و نیم درصد آن ها را پرستاران تشکیل می دهند که حدود سه هزار پرستار برای 2 هزار و 700 تخت مشغول به خدمت هستند و این نشان از آن دارد که گلستان در  این زمینه از معدل کشوری عقب نیست.

گفتنی است در پایان این نشست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در باطه با پرونده خطای پزشکی سارینا که سال 96 در بیمارستان طالقانی گرگان رخ داده بود، اظهار کرد که تمامی هزینه های پزشکی نگهداری این کودک در منزل و حتی خوراک و پوشاک وی توسط د انشگاه پرداخت می شود اما اجرای حکم پرونده در دست دادگستری است و دانشگاه در زمان تشکیل پرونده به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کرده است.  

 

 

  8 بهمن 1397
بخش : سلامت
کد خبر: 61026
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام