تجهیز بیمارستان قلب و رونق صنایع کشاورزی از مطالبات اصلی مردم کردکوی/ بهره‎برداری از سیلوی 15 هزار تنی با اعتبار 400 هزار دلار در کردکوی

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی با بیان اینکه تنها مرکز درمانی دولتی و فوق‎تخصصی جراحی قلب استان گلستان در کردکوی واقع است، گفت: این بیمارستان با مشکل کمبود تجهیزات مدرن و تخت بیمارستانی مواجه است.

طاهر مصدق با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان اظهار کرد:  نخستین مطالبه ما در سفر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه بهداشت و درمان است با توجه به اینکه بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی تنها مرکز درمانی دولتی و فوق‎تخصصی جراحی قلب در استان است و بعضاً از شهرستان‎های دیگر و استان‎های همجوار به این بیمارستان مراجعه می‎کنند با مشکل کمبود تجهیزات مدرن و تخت بیمارستانی کافی مواجه است.

وی ابراز امیدواری کرد تخت بیمارستانی و تجهیزات بیمارستان مدرن مرکز فوق‎تخصصی قلب شهرستان کردکوی برطرف شود و افزود:  احداث دانشکده دارویی در کردکوی از دیگر مطالبات ما از رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان است.

* بلاتکلیفی ساخت دانشکده دارویی گلستان در کردکوی به‎دلیل کمبود اعتبارات

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی اضافه کرد: زمین احداث دانشکده دارویی هم سال‎ها پیش به دانشکده علوم پزشکی گلستان واگذار شده اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبارات استانی، شهرستانی و ملی ناتمام و بلاتکلیف مانده که امید است در سفر هیئت دولت تسهیلاتی به آن اختصاص یابد تا دانشکده دارویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در کردکوی احداث شود.

مصدق با بیان اینکه در حال حاضر جراحی قلب در بیمارستان امیرالمؤمنین کردکوی (ع) در حال انجام است، اذعان کرد: مرکز فوق‎تخصصی قلب کردکوی تنها مرکز دولتی قلب در استان گلستان است که انتظار داریم تخت و تجهیزات مدرن تدارک دیده شود تا سرویس‎دهی و خدمات‎دهی در این مرکز راحت‎تر شود.

وی به مطالبات حوزه اشتغازایی و اقتصادی شهرستان کردکوی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه رکن اصلی و پایه شهرستان کردکوی کشاورزی است برای توسعه و رونق منطقه و توانمندسازی اقتصاد مردم که کشاورزی است نیازمند سرمایه‎گذاری در صنایع کشاورزی و تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی هستیم که در این راستا باید تسهیلات کم‎بهره به کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان اختصاص یابد.

*تولید سالانه بیش از 159 هزار تن محصولات کشاورزی در کردکوی/ ضرورت رونق صنایع تبدیلی کشاورزی در کردکوی

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی از تولید سالانه 159 هزار و 500 تن محصولات کشاورزی اعم از کلزا، گندم، برنج، سویا، پنبه و ... خبر داد و یادآور شد: همچنین 52 هزار و 900 تن میوه در شهرستان تولید می‎شود که متأسفانه به صورت خام و با پایین‎ترین سطح قیمت به فروش می‎رسد.

مصدق از مسؤولان خواست تا شهرستان کردکوی را در قالب برنامه ششم نوعی مستثنا قرار بدهند تا از خام فروشی محصولات کشاورزی خارج شود و به صنایع تبدیلی روی بیاورد.

وی تأکید کرد: دولت برای رهایی از خام‎فروشی محصولات کشاورزی و رونق صنایع تبدیلی در کردکوی تسهیلاتی کم‎بهره را در حوزه کشاورزی به مردم و سرمایه‎گذاران اعطا کند تا با تدارک بسته تشویقی، سرمایه‎گذاران برای سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی ترغیب شوند.

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی با بیان اینکه کردکوی ظرفیت خوب گردشگری دارد، بیان کرد:  شهرستان کردکوی از لحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از شهرستان‎های زیبا و بکر در غرب گلستان محسوب می‎شود و دارای ارتفاعات سرسبز، ابنیه‎های تاریخی و روستاهای کوهپایه‎ای با ظرفیت مناسب گردشگری است.

مصدق متذکر شد: انتظار داریم دولت در بخش گردشگری نیز با تسهیلات کم‎بهره به رونق این بخش کمک کند تا سرمایه‎گذاران بتوانند در مناطق زیبایی اعم از درازنو و جهان‎نما سرمایه‎گذاری کنند و همچنین در سفر هیئت دولت مصوباتی داشته باشند که سرمایه‎گذاری در این بخش و مکان را تدوین کنند.

وی تکمیل پروژه آسفالت جاده پارک جنگلی به استان سمنان، تکمیل زیرساخت و آسفالت راه‎های روستایی را از دیگر مطالبات شهرستان کردکوی خواند و یادآور شد: تکمیل این پروژه‎ها برای برای رونق گردشگری شهرستان کردکوی مفید خواهد بود.

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی بر لزوم احداث کمربندی در جاده ساری به گرگان تأکید کرد و گفت: متأسفانه جاده اصلی و بین‎المللی ساری به گرگان در داخل شهر واقع شده و ما برای رفع مشکلات این بخش از جمله ترافیک خواهان احداث کمربندی در خارج از شهر هستیم.

مصدق عدم مالکیت 6 دانگ عرصه‎های شهرستان را از دیگر مشکلات کردکوی برشمرد و اذعان کرد: متأسفانه سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری خوبی با مردم ما ندارد و در سفر رئیس جمهور انتظار داریم مصوباتی در این خصوص داشته باشیم و اوقاف برای تعیین و تکلیف حدود واقعی وقف و انطباق آن با وقف نامه با ما همکاری کند.

*نماینده غرب گلستان در توزیع اعتبارات به هر 4 شهرستان نگاه یکسان داشته باشد

وی با بیان اینکه از نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در مدیریت مسائل و مشکلات نگاه جامعی به چهار شهرستان داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار شهرستان در حوزه انتخابیه داریم انتظار داریم نماینده محترم مجلس در مدیریت مشکلات و مسائل نگاه جامعی نسبت به چهار شهرستان داشته باشند تا مشکلات مردم را بتوانیم مرتفع کنیم و در توزیع اعتبارات هر چهار شهرستان دیده شوند.

معاون برنامه‎ریزی و عمرانی فرمانداری کردکوی با بیان اینکه فردا با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور دو پروژه شهرستان کلنگ‎زنی و به بهره‎برداری می‎رسد، از بهره‎برداری سیلوی 15 هزار تنی و انبار 10 هزار تنی کارخانه آرد نیک کردکوی با اعتبار 400 هزار دلار خبر داد.

مصدق ادامه داد: همچنین پروژه استخر سرپوشیده شهرک فرهنگیان کردکوی برای اداره ورزش و جوانان با اعتبار 4 میلیارد و 200 میلیون تومان کلنگ‎زنی می شود.

گفتنی است؛ شهرستان  کردکوی یکی از شهرستان‎های بزرگ غرب استان گلستان است و 72 هزار نفر جمعیت دارد که 40 هزار نفر آن شهری و مابقی در روستا زندگی می‎کنند.

این شهرستان 815 کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای یک شهر و 30 روستا است و فاصله آن با مرکز استان گلستان 20 کیلومتر است.

  24 دی 1397
بخش : کردکوی / سلامت
کد خبر: 60890
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام