رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد؛
بیش از 9 میلیارد ريال دارو به سیل زدگان در استان اختصاص یافت

http://goums.ac.ir/files/webdagoums/images/norozi/IMG_8546.JPG

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اختصاص 9 میلیارد و 600 میلیون ريال دارو به کمپ های اسکان سیل زدگان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، عبدالرضا فاضل تعداد تیم های تلاشگر داروساز که در دوشیفت صبح و عصر در عرصه سلامت مشغول ارائه خدمت به هم وطنان سیل زده بودند را 12 تیم برشمرد و اظهار کرد: تعداد اقلام دارویی تامین شده از مرز دو هزار و 540 قلم گذشت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بخش های خدمت رسان در سامانه فرماندهی حادثه دانشگاه را به چهار بخش اساسی تقسیم کرد و افزود : ارشد هماهنگی و ارتباطات، امنیت، روابط عمومی و ایمنی بابرنامه ریزی های از پیش تعیین شده وظیفه خدمت رسانی، خدمات اورژانسی، و پیشگیری از بروز بیماری های واگیر و آسیب های روانی ناشی از آن را به عهده دارند.

وی با اشاره به نحوه عملکرد حوزه پیش بیمارستانی تصریح کرد: همکاران عرصه سلامت در 467 ماموریت تعداد 337 حادثه دیده را به بیمارستان اعزام و 23 بیمار با اورژانس هوایی دانشگاه به مراکز مرتبط منتقل شدند.

فاضل تعداد مراجعین به اورژانس و درمانگاه های مناطق سیل زده در حوزه بیمارستانی را  پنج هزار و 120  نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 398 مورد بستری و چهار هزار 722 نفر از خدمات سرپایی برخوردار شدند.

به گفته وی 361 مادر باردار ویزیت و 104 زایمان در این مدت انجام شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در تمامی مراکز سیل زده اعم از گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، شهید صیاد شیرازی، پنجم آذر، دو مرکز صحرایی سپاه و ارتش آق قلا نیروهای متخصص در بخش های اطفال، زنان، داخلی، جراحی، ارتوپدی، اعصاب وروان، چشم، قلب، عفونی، پوست، ارولوژی و مامایی مستقر و آماده ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.


فاضل با اشاره به حضور پزشکان متخصص آنکال در مراکز کلینیک دزیانی، روستای چن سویلی، بیمارستان صحرایی آق قلا و کمپ نمایشگاه در بخش های داخلی، پوست و عفونی تا 13 فروردین، اظهار کرد: دستگاه های الکتروشوک، نوار قلب، مانیتورینگ و  چهار دستگاه ویلچر  برای تجهیز بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه مستقر در سیمین شهر تهیه شد.

وی با اشاره به عملکرد بخش عملیات بهداشت در مناطق حادثه دیده ناشی از سیل در استان خاطر نشان کرد: تعداد کمپ های اسکان از سوی دانشگاه در روز اول فروردین 6 کمپ بود که این رقم در روز 13 فروردین به 41 کمپ رسید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که در شهر گرگان 10 محل اسکان جمعیت سه هزار و 55 نفری را با هفت تیم سلامت ثابت و سیار در دو شیفت تحت پوشش درمانی خود قرار دادند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در 7 شهر استان، با استقرار 44 محل اسکان و جمعیت 6963 نفر، 12 محل استقرار تیم سلامت ثابت، 22 تیم سلامت ثابت در دو شیفت و 12 تیم سلامت سیار وظیفه خدمت رسانی به سیل زدگان را به عهده دارد که سه تیم دیگر  به صورت سیار داخل شهر در حال پوشش خدمات پزشکی به صورت منطقه ای هستند.


فاضل تعداد روستاهای حادثه دیده سیل اخیر در استان را 63 روستا اعلام کرد و افزود:  تعداد 27 هزار و 711 مورد توسط پزشکان ویزیت، 536 مورد به سطح دو ارجاع داده شدند و پنج هزار و 556 مورد ویزیت توسط ماماها، 27 هزار و 284نسخه دارویی و سه هزار و 708 خدمت پرستاری تاکنون ارائه شده است.


وی همچنین به ارائه خدمات سلامت روان و آموزش سلامت در کمپ ها اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر 357 نفر دچار افسردگی، 289 نفر اضطراب، 253 نفر ارجاع به روان پزشک معرفی شدند و  هزار نفر  از آسیب دیدگان از خدمات روان شناختی بهره مند شدند.


گفتنی است سعید نمکی وزیر بهداشت از رئیس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان به منظور کاهش آسیب های ناشی از سیل در استان گلستان تقدیر و تشکر کرد.


وی در نامه ای از اقدامات سریع دانشگاه پس از وقوع سیل و خسارات به بار آمده و اقدامات پیشگیرانه موثر در آن تشکر کرد.

  17 فروردین 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 61602
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام