استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ؛
مشکلی در تامین مواد ضدعفونی کننده برای استفاده در مدارس وجود ندارد/ روال دورکاری با اولویت بانوان در شهر های قرمز برقرار است

استاندار گلستان با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: با همکاری اداره کل صنعت معدن تجارت و آموزش و پرورش مشکلی در راستای تامین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مدارس وجود ندارد.

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس امروز شنبه ۲۲ شهریور در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تقدیر از همراهی مردم و کادر درمانی در اجرای پروتکل های بهداشتی اظهار کرد : بر اساس شاخص ها, شاخص استان در حال حاضر زیر عدد ۲ است و این به معنای زرد بودن کل استان می باشد و اگر شاخصها در فاصله ۲ تا ۳ واقع شود استان به حالت هشدار اگر شاخص‌ها بالاتر از ۳ باشد استان وارد وضعیت قرمز می شود.
وی افزود: تلاش داریم با همکاری همه مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی هر چه زودتر استان را به وضعیت سفید و ثبات نزدیک کنیم.
استاندار گلستان یادآور شد: دورکاری و حضور یک سوم دوسوم کارمندان ادارات به جز آموزش و پرورش با اولویت بانوان و خصوصاً بانوان دارای فرزندان خردسال در شهر های قرمز طبق روال ادامه دارد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری هرگونه مراسم پیاده روی و برقراری کاروان ها به مناسبت 28 صفر و اربعین حسینی در عرصه خارجی و چه در داخل کشور ممنوع است. 
استاندار گلستان یادآور شد: مراسم عمامه گذاری در حوزه های علمیه بارعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و بدون حضور مردم قابل اجراست.
 وی خاطر نشان کرد:  با توجه به خدمات دکتر عبدالله عباسی, حسن نظری و خوجم بردی چرکزی در عرصه سلامت استان به عنوان شهدای خدمت محسوب می شوند و بنیاد شهید موظف است اقدامات و خدمات  لازم را صورت دهد.
دکتر حق شناس گفت: خوشبختانه همراهی مردم در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در غرب استان قابل تقدیر بود و امیدواریم رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم کماکان ادامه داشته باشد.
 لازم به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: ۲ شهرستان بندرگز و رامیان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان بندرترکمن، آق قلا و مینودشت در وضعیت نارنجی قرار دارند و مابقی شهرستان های استان از جمله گرگان در وضعیت زرد کرونایی هستند.
دکتر عبدالرضا فاضل بیان کرد: به طور عمده طی چند هفته اخیر، آمارهای مرتبط با بیماری کوید ۱۹ در استان حالت نزولی دارد به جز شهرستان بندرگز که آمارها در این شهر دچار نوسان می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه، استان گلستان از وضعیت با ثبات (زرد) برخوردار شده است که امیدواریم با ادامه این روند و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، وضعیت سفید در استان به وجود آید.

  22 شهریور 1399
بخش : سلامت
کد خبر: 63771
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام