محدودیت های یک هفته ای در گلستان

https://media.mehrnews.com/d/2020/05/31/3/3465139.jpg

بازار‌های هفتگی در تمام استان و برگزاری مراسم عزا و عروسی در تمامی اماکن عمومی و خصوصی تا هفته آینده تعطیل خواهد بود و در صورت تخطی از این دستور مکان مورد نظر به مدت ۲ هفته پلمب می‌گردد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، استاندار گلستان در جلسه ستاد پییشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی متاسفانه آمار ابتلا به کرونا در حال رشد است و به همین دلیل محدودیت‌هایی به مدت یک هفته اعمال خواهد شد.
 
هادی حق شناس ضمن تقدیر از تلاش‌های مجموعه کادر درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران سراسر استان، تصریح کرد: آمار بستری‌های ما به ازای هر شب در دهه دوم اسفند ماه به ۱۲۰۰ نفر بستری می‌رسید که در شب گذشته به ۶۴۵ نفر رسیده و متوسط فوتی‌های ناشی از کرونا طی دو هفته گذشته ۵ یا ۶ نفر بوده که در دهه دوم اسفند چندین برابر این عدد بود.
 
وی با بیان اینکه ابتلا و فوت هر فردی برای مدیریت استان ضایعه دردناکی است، افزود: محدودیت‌های اعمال شده در راستای کنترل و کاهش آمار ابتلا به کرونا است و بر این اساس فرمانداران در شهرستان‌های قرمز مجاز هستند ظرفیت حضور کارمندان را همچون گذشته به یک سوم و دو سوم فعال با اولویت عدم حضور بانوان تبدیل نمایند.

استاندار گلستان با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: بازار‌های هفتگی در تمام استان تا هفته آینده تعطیل خواهد بود و برگزاری مراسم عزا و عروسی در تمامی اماکن عمومی و خصوصی تعطیل خواهد بود و در صورت تخطی از این دستور مکان مورد نظر به مدت ۲ هفته پلمب می‌گردد.

دکتر حق شناس یادآور شد: در شهر‌هایی که وضعیت آن‌ها زرد است اماکن عمومی، رستوران‌ها و هتل‌ها موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند و در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی به مدت ۲ هفته پلمپ خواهند شد.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت و دهیاران موظف به گزارش برگزاری مراسمات عزا و عروسی در اماکن خصوصی هستند و در صورت ارائه گزارش اقدام آنان جرم تلقی گردیده و با آنان با همکاری دادستانی برخورد خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه کارمندان تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند خاطر نشان کرد: ارائه خدمت بدون‌ماسک به ارباب رجوع امکان پذیر نیست و دستگاه‌ها باید لوازم بهداشتی مورد نیاز ارباب رجوع را تهیه نمایند.

دکتر حق شناس در خصوص فعالیت‌های آموزشی گفت: تمامی کلاس‌ها در شهر‌های قرمز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل موظف به استفاده از ماسک و اجرای مقررات بهداشتی هستند و رانندگان تاکسی موظفند از سرویس دهی به مسافران بدون ماسک خودداری کنند.
 

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت تفرجگاه‌های استان اظهار کرد: تمامی تفرجگاه‌های استان در شهر‌های قرمز تا هفته آینده تعطیل خواهد بود و در شهر‌های زرد نیز باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت گردد و در صورت عدم رعایت نکات‌های بهداشتی واحد مربوطه پلمپ خواهد شد.

دکتر حق شناس گفت: در حال حاضر امکان جابجایی بیماران از شرق استان به گرگان وجود دارد، اما بسیاری از بیماران و خانواده‌های آنان راضی به این جابجایی نیستند.

  15 تیر 1399
بخش : جامعه
کد خبر: 63560
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام