اتوبان یکطرفه در پرورش مدیران جوان در استان گلستان

گاهی وقتها به ذهن خطور می کند که لیستی از مدیران رده های مختلف گلستانی را در سازمانهای ملی و وزارتخانه ها آماده کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم تا چنانچه در راستای توسعه استان در حوزه های مختلف به کمک، حمایت و یا پیگیری این افراد نیاز بود؛ کسی در راهروهای وزارتخانه ها سرگردان نشود.

با یک حساب سرانگشتی به راحتی می توان دریافت که درصد حضور مدیران گلستانی در سطوح بالای مدیریتی در کشور در مقایسه با استان های شمالی تقریباً " هیچ " است.

محمدرضا صالحی در دولت اول دکتر روحانی استاندار خرسان شمالی شد و نامهربانی نماینده های دیار باب الرضا ( ع ) یک ظرفیت را از گلستان سلب کرد اما استانهای همجوار هم اقبالی برای بهره گیری از توان وی نشان ندادند و عملاً این سرمایه مدیریتی بدون سود برای گلستان باقی ماند.

تبادل مدیران در استان های همسایه از گذشته ها مرسوم بوده و امری متعارف است اما اتوبوسی که در اتوبان یکطرفه فقط از ایستگاه خروجی یک استان به استان همجوار مدیر صادر کند و خالی برگردد؛ زیاد جالب نیست. از قدیم گفته اند؛ هر رفتی یک آمدی دارد !

گلستان برای استان های همجوار، همیشه مقصد همان اتوبان یکطرفه معروف است. درصد واردات مدیر از استان های همسایه بالاست اما صادرات گلستان در حدی ناچیز است که می توان آن را نزدیک به " صفر " تلقی کرد.

مدیر کل جدید محیط زیست گلستان نیز مسافر همان اتوبوس کهنه ای است که از حوزه های غیر تخصصی محیط زیست همسایه به گلستان آمد تا در محیط زیست گلستان تجربه تخصصی کسب کند و ان شاالله در آینده بشود یک مدیر مازندرانی در اتاق های تو در توی محیط زیست کشور.

به تعبیر خودمانی می توان گفت؛ مینی بوس سمنان عبدوس را برد و اتوبوس مازندران کنعانی را آورد تا جای خالی عبدوس برای نمایندگان بی حالِ گلستان احساس نشود. همان قصه ی قدیمی و تکراری ....

سالهاست که مدیریت محیط زیست گلستان و مازندران در حوزه میانکاله و خلیج گرگان با چالش همراه است. کنعانی تا چه اندازه می تواند از منافع گلستان در راستای توسعه آنهم در برابر دوستان و رفقای دیروز و به اصطلاح بچه محل هایش دفاع کند.

نگارنده ساکن غرب گلستان است و با وجود تقسیمات جغرافیایی و سکونت در گلستان، ریشه در مازندران دارد اما بحث مازندران و گلستان و سمنان و خراسان نیست؛ همه جای ایران سرای من است اما چرا هیچ استان همسایه ای سرای مدیران جوان گلستانی نمی شود؟
سهم نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس و گروههای سیاسی در این فقر تا چه اندازه است؟
به زودی در این باره بیشتر خواهیم نوشت ...

اسماعیل البرزی

  24 اسفند 1397
بخش : اخبار داغ / یادداشت
کد خبر: 61347
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام