استاندار گلستان:
۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به روستائیان گلستانی پرداخت شد

استاندار گلستان گفت: در سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اعتبارات روستایی در استان گلستان توزیع شد که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزان قیمت بود که توسط دهیاران مدیریت شد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ سید مناف هاشمی عصر امروز در نخستین همایش استانی دهیاران اظهارداشت: استان گلستان یک استان تامین‌کننده در حوزه موادغذایی، محصولات و دام و طیور است. استان می‌تواند مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی افزود: استان گلستان بعد از استقلال از استان مازندران توانسته زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و اقدامات مهمی در حوزه فرودگاه،راه‌آهن، بزرگراه و غیره انجام شده است. قبول داریم بعضی از نقاط گلستان کمتر توجه شده و باید با برنامه های منظم به نقاط محروم و محرومیت‌های استان گلستان بیشتر توجه شود.

استاندار گلستان بیان داشت: جهش در توسعه بسیار مهم است و با تعامل و عدالت می توانیم سالانه یک حرکت جهشی 5 تا 10 درصد در زمینه تسهیلات رونق تولید و اعتبارات اشتغال و روستایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: با تلاش ویژه هم می‌توان این درصد را به 50 تا 70 درصد برسانیم. البته این امر بستگی به توان،انرژی، تعصب و عشق و علاقه ما به محیط و جامعه دارد.

هاشمی گفت: در یک سال گذشته توانستیم حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و اعتبارات روستایی را در شهرهای استان توزیع کنیم که از این مبلغ حدود 300 میلیارد تومان با همکاری دهیاران در حوزه تسهیلات ارزان قیمت در روستاها پرداخت شده است.

وی یادآور شد: 3 هزارو 300 پروژه در استان از این منابع ایجاد شده که اشتغال زیادی هم به دنبال داشته،این رقم خوبی است ولی کافی نیست و باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان 3 هزار میلیارد تومان در قالب پروژه در حوزه های مختلف عمرانی،  اقتصادی و سرمایه‌گذاری افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد و 2 هزار میلیارد تومان نیز در دهه فجر به عنوان پروژه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و این حرکت در چند ماه نشان‌دهنده ظرفیت بالا اقتصادی استان است که می‌تواند در آینده به تحول مدنظر برسد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان گلستان از رئیس جمهور و هیئت دولت خاطرنشان کرد: مردم ما نشان دادند که در کنار مقام معظم رهبری در هر شرایطی که لازم باشد، هستند و این وحدت مردم استان که الگویی در کشور بوده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را مثال زدند در سایه توجهات بزرگان استان چون نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وجود آمده است.

هاشمی با بیان اینکه دشمنان فکر نمی‌کردند انقلاب اسلامی 40 سالگی پیروزی خود را جشن بگیرد،  گفت: انقلاب اسلامی با ریختن خون های زیاد شهدا به دست آمده و دشمنان همواره تلاش داشتند تا با فشارهای اقتصادی،  جنگ روانی،  فضای رسانه ای و غیره به مردم و نظام جمهوری اسلامی فشار آورده تا این انقلاب را از بین ببرند و آنها هیچ گاه فکر نمی کردند مردم ایران 40 سالگی پیروزی انقلاب خود را جشن بگیرند.

وی افزود: ما با تمام این فشارها در مقایسه با کشورهای همسایه مانند یمن،  عراق،افغانستان و دیگر کشورها در کمال آرامش و وحدت زندگی می کنیم  و بسیاری از کشورها تحمل این وحدت و آرامش را ندارند.

هاشمی بیان داشت: ما به 40 سالگی انقلاب خود و دستاوردهای عظیم آن افتخار می‌کنیم و قسمت پر دستاوردها را می‌بینیم تا به آن افتخار کنیم و قسمت خالی را می‌نگریم تا تلاش خود را برای رفع مشکلات مضاعف کنیم.

  9 بهمن 1397
بخش : خبرها / اقتصادی
کد خبر: 61035
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام