سرپرست استانداری گلستان:
خانه هایی که در سیلاب آسیب جدی دیده اند ، تخریب و بازسازی می شوند

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به تعیین کمیته ای جهت کارشناسی خانه های قابل استفاده پس سیلاب ، اظهار کرد: تمام خانه های آسیب دیده در شهرستان های آق قلا وگمیشان و روستاهای اطراف که دچار آب گرفتگی شده اند پس از بازدید تیم کارشناسی و تایید آنها قابل استفاده است و در غیر این صورت واحد مسکونی مذکور تخریب و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بازسازی می شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ مهندس میر محمد غراوی امروز 17 فروردین در مراسم کلنگ‌زنی بازسازی نخستین واحد مسکونی شهری تخریب شده بر اثر سیلاب در شهرستان آق قلا، ضمن تقدیر از تمامی مردم، دستگاه های اجرایی ، نهادهای پشتیبان و نیروهای مسلح در این بحران ، تصریح کرد: کمیته ای متشکل از بنیاد مسکن، شهرداری ها، نظام مهندسی استان و دفتر فنی استانداری صلاحیت واحدهای مسکونی را جهت استفاده مردم تایید می کنند و چنانچه آنان تشخیص به تخریب داشته باشند , واحد مورد نظر بازسازی می شود.
وی افزود: پمپاژ آب و تخلیه گل و لای از سطح معابر و منازل با استفاده از پمپ های قدرتمند توسط پرسنل شهرداری های استان و شهرداری تهران در حال انجام است اما بر اثر بازش های امروز و فردا در استان به میزان ۴۰ میلی متر و روان آب حاصل از ذوب برف ارتفاعات جنوب استان احتمال بازگشت دوباره آب به سمت شهر آق قلا وجود دارد .
وی یادآور شد: با استفاده از توان مهندسی در حال ایجاد کانال و دایک حفاظتی در روستای یلمه خندان هستیم که از ورود دوباره آب به شهر جلوگیری کنیم.
سرپرست استانداری گلستان به تماس تلفنی صبح امروز با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور اشاره کرد و گفت : با دستور وزیر کشور مقرر گردید استان خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در سیلاب باشد و همچنین طی تماس با دکتر رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیاز های گلستان به اطلاع ایشان رسید.
مهندس غراوی خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر نیازمند ماشین آلات سنگین همچنین لودر ، بولدوزر ، بیل مکانیکی و کمپرسی هستیم که مقرر شد در اولین فرصت از سوی خراسان رضوی اعزام شود و استاندار این استان نیز جهت بازدید در گلستان حضور یابد .
وی گفت : پیرو دستور مقام عالی وزارت کشور ماشین آلات و تجهیزات هیچ دستگاه ، ارگان و نهادی در ادامه امدادرسانی از گلستان خارج نخواهد شد و اگر در استانی دیگر نیاز به امدارسانی وجود دارد از ظرفیت های ملی استفاده خواهد شد.
همچنین در این مراسم که تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند , مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به خسارات سیلاب اخیر گفت: در این حادثه بیش از 2500 واحد مسکونی در شهر آق قلا خسارت دیدند و 30 درصد آنها تخریبی هستند.
محمد تقی زمانی نژاد تصریح کرد: برای احداث واحدهای مسکونی در شهرها مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین برای احداث واحدهای مسکونی روستایی هم مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: برای تعمیر واحدهای مسکونی در روستاها و شهرها هم تا سقف ۱۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات کم‌بهره و پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد آب در آق قلا فروکش کرده است، گفت: صدور پروانه در مناطق سیل‌زده رایگان است و همچنین سیمان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: کلنگ بازسازی اولین واحد روستایی در روستای چن‌سبیلی هم با حضور معاون پشتیبانی بنیاد مسکن در ۱۲ فروردین به زمین خورد.

  17 فروردین 1398
بخش : خبرها / آق قلا / حوادث
کد خبر: 61594
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام