مدیر کل بنیاد مسکن گلستان: بیش از ۵۶ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان مقاوم‌سازی شد

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: بیش از ۵۶ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان نوسازی یا مقاوم‌سازی شده است.

محمد تقی زمانی‌نژاد در مراسم افتتاح خانه روستایی در والش‌آباد گرگان اظهار کرد: به مناسبت هفته مبارزه با بلایای طبیعی واحدهای مسکونی روستایی که مقاوم‌سازی شده بود به بهره‌برداری رسید و در استان گلستان تاکنون 56 هزار واحد مسکونی روستای نوسازی و تحویل خانواده‌ها شده است.

وی افزود: بیش از 228 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان غیرمقاوم بودند که با کمک بنیاد مسکن در قالب طرح نوسازی واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شدند.

زمانی نژاد تصریح کرد: در طول چند سال اخیر ساخت و مرمت 70 هزار واحد مسکونی آغاز شد که تاکنون بیش از 56 هزار و 711 واحد روستایی به خانواده‌ها تحویل شده و بقیه هم تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه حدود 128 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان نیاز به مقاوم‌سازی دارد، اظهار داشت: برای مقاوم‌سازی امسال 25 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود.

مدیر کل مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در کنار این تسهیلات 7 تا 8 میلیون تومان تسهیلات تعمیرات هم در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا کار نوسازی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای افرادی هم که مشکل دارند یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند هم علاوه بر این تسهیلات کمک بلاعوض 5 تا 6 میلیون تومانی پرداخت می‌شود و تاکنون حدود 2 میلیارد تومان کمک بلاعوض به این افراد در استان گلستان پرداخت شده و همچنان ادامه دارد.

 

  4 دی 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 60692
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام