رئیس کل دادگستری استان گلستان:
صدور رای متهمان پرونده معروف به پرهام آزادشهر

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1398/07/13/1398071311282523918579244.jpg

پایان چشم انتظاری 2 هزار و 918 شاکی / صدور رای متهمان پرونده معروف به پرهام آزادشهر / متهمان علاوه بر رد مال به حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شدند.

 

رای 174 صفحه ای پرونده متهمان لیزینگ خودرو معروف به  پرهام آزادشهر صادر شد .

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه متهم ردیف اول این پرونده سیداحمد میرمحمدی فرزند حسن را به  رد مال شاکیان استان سیستان و بلوچستان به مبلغ یکصد و چهل و یک میلیارد و هشتصد و بیست و پنج میلیون و هشتصد و بیست و سه هزار و نهصد و هشتاد وچهار تومان و هر سه متهم را به رد مال شاکیان اهالی استان گلستان  به مبلغ یکصد و دوازده میلیارد و هشتصد و هفتاد و نه میلیون و سیصد و بیست هزار تومان هر یک یک سوم  (بدیهیست میزان رد مال تعیین شده بابت اصل وجوه دریافتی توسط متهمین است و این حکم مانع از مطالبه سایر حقوق مالباختگان در مرجع ذیصلاح با رعایت مقررات و اثبات آن نمی باشد) محکوم کرده است .

هادی هاشمیان افزود: دادگاه همچنین آقای میرمحمدی را به اتهام مباشرت در اخلال در نظام اقتصادی به بیست سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی ، 74 ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی و به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به بیست سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی ، 74 ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی (که حسب ذیل ماده 134 قانون مجازات اسلامی فقط یکی از دو مجازات قابل اجرا بوده و اگر مجازات یکی به جهت علل قانونی، غیر قابل اجرا شود ، مجازات دیگری اجرا می گردد) محکوم کرد .

هاشمیان ادامه داد: متهم ردیف دوم مهدی قوانلو فرزند بهرامعلی نیز به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل بیست سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی ، 74 ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی و متهم ردیف سوم نادر قوانلو به تحمل ده سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی ، ده ضربه شلاق و انفصال ابد از خدمات دولتی محکوم می نماید.

هادی هاشمیان گفت: این رای با عنایت به بند ر ماده 36 قانون مجازات اسلامی مصوب 92 و بندهای 3 و 10 استجازه از مقام معظم رهبری و مواد 28 و 33 آیین نامه اجرایی آن،  قطعی  و غیرقابل تجدیدنظر است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رای به همه شاکیان ابلاغ شده و مسئول اجرای این حکم برای رد مال به شاکیان ، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان است.

رسیدگی به پرونده 33 هزار صفحه ای متهمان لیزینگ خودرو معروف به  پرهام آزادشهر با 2 هزار و 819 شاکی  از 7 مهر در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در گرگان آغاز  شد .

این دادگاه در 5 جلسه علنی و با حضور شاکیان و  خبرنگاران  برگزار شد .

سه محکوم این پرونده از سال 1392  با این ادعا که می‌توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، بیش از 254 میلیارد تومان در استان های گلستان و سیستان و بلوچستان به جیب زدند .

 این پرونده از سال 95 همزمان در  استان های گلستان و سیستان و بلوچستان تشکیل و بعدها برای رسیدگی به شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان منتقل شد  . با طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و از ان جا که بیشتر شاکیان این پرونده گلستانی بودند و دوری راه کار پیگیری مطالباتشان را مشکل کرده بود با درخواست رئیس کل دادگستری گلستان از رئیس قوه قضاییه و موافقت دیوان عالی کشور ، پرونده  پارسال برای رسیدگی به گلستان فرستاده شد .

کیفرخواست این پرونده ، اردیبهشت امسال در دادسرای گرگان صادر شد و با موافقت معاون اول رئیس قوه  قضاییه رسیدگی  این پرونده به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده های اخلال گران نظام اقتصادی گرگان از 7 مهر اغاز شد .

 

  12 آذر 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / قضاییه
کد خبر: 62993
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام