فرمانده سپاه نینوا در جمع فعالان فضای مجازی استان گلستان:
شرط تولید محتوا در فضای مجازی دشمن شناسی است/ هیچ کس نمی گوید فضای مجازی جمع شود اما روی نحوه مدیریت آن حرف داریم

سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی ؛ فرمانده سپاه نینوا در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال فعالان فضای مجازی بسیج استان گفت: در کنار دشمن شناسی ، امام شناسی لازم است و اگر امام خود را خوب بشناسیم دشمنان خود را از دوستان تشخیص می دهیم و حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این موضوع است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی ؛ فرمانده سپاه نینوا در اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال فعالان فضای مجازی بسیج استان گفت: حاج قاسم سلیمانی مجددا دل های همه ما را در حیات طیبه زنده کرد و درحالی که عده ای می خواستند فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود که شهادت ایشان همه این نقشه را از بین برد.

فرمانده سپاه نینوا تاکید کرد : برادران شما که فعال فضای مجازی هستید باید به این نکته توجه کنید که سخنان امام جامعه بعد فردی ندارد و سخنان ایشان مربوط به آحاد جامعه می شود فی المثل طلب جهاد و شهادت در نماز بر پیکر حاج قاسم و بیانات ایشان در خطبه های نماز جمعه مربوط به شخص خودشان نبود.

ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان گلستان با اشاره به ضرورت انقلابی گری در عرصه فضای مجازی تاکید کرد : جبهه انقلاب اصولگرا ، اصلاح طلب ، سنتی و مدرن  ندارد ، ملاک ما در جبهه انقلاب مردم و ولایت اند.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرد : امروز ما باید همچون شهید سلیمانی در عرصه فضای مجازی جهاد کنیم البته این جهاد پیچیده تر از مجاهدت در جنگ نظامی است و به نظرم این یک فضای حقیقی است که ظاهرا فضای مجازی نام نهاده شده.

معروفی تصریح کرد : باید مراقبت کنیم همه چیز ما را نزنند چراکه در جنگ نرم اگر مراقب کید و گیله دشمن نباشید آسیب جدی گریبان ما را می گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت: در این عرصه با جسم افراد کاری ندارند ، دنبال تصرف ملت نیست و دشمن با عملیات روانی در پی تصرف اراده ، قلب و ذهن افراد است و انسان هایی که در این عرصه شجاعت خود را از دست بدهند نمیتوانند دیگر مجاهدت  کنند.

فرمانده سپاه نینوا خاطر نشان کرد : رسانه ابزار عملیات روانی است و میتوان ظرف چند دقیقه همه چیز تغییر می کند و اگر فضای رسانه ای نباشد دیگر عملیات روانی کارایی ندارد.

ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان ضمن اشاره به عملیات های روانی صورت گرفته در طول تاریخ اسلام گفت: از صدر اسلام گرفته تا همین دوران دفاع مقدس عملیات روانی در بسیاری از مواقع به کار آمد و شرایط سخت را تغییر داد.

سردار معروفی افزود: اینکه ما بگویم سواد رسانه افراد بالا برود فقط این نیست که برخی بنشینند و درس بخوانند تا بگوییم در این عرصه با سواد شده اند بلکه بدین معنا است که همه علاوه بر آن باید مراقبت کنند.

این مقام مسئول بیان داشت : فرآیند ۵ گانه ابزار رسانه ای شامل رصد و جمع آوری اخبار و اطلاعات ، تجزیه و تحلیل ،برنامه ریزی ، اقدام آفندی و پدافندی ، بازخورد گیری است که باید ملاک فعالان فضای مجازی باشد.

وی تاکید کرد : اینکه برخی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در رقابتی نادرست در پی این باشند که یک خبر را زودتر منتشر کنند صحیح نیست و ما باید فکری به حال تولید محتوا و پراکندگی موجود و انسجام لازم کنیم و نباید تولید محتوا را با کپی برداری اشتباه گرفت.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرد : برای تولید محتوا در عرصه فضای مجازی باید دشمن شناسی کرد و شرط تولید محتوا در فضای مجازی دشمن شناسی است و برای اینکه بخواهیم محتوایی تخصصی در این جریان ایجاد کنیم باید دشمن و اهداف او را کامل بشناسیم , نباید صرفا به این دلخوش بود که یک سایت و کانال اطلاع رسانی داریم و مشغول هستیم ، بلکه باید با اهداف صحیح جریان ساز بود.

معروفی ادامه داد : در کنار دشمن شناسی ، امام شناسی لازم است و اگر امام خود را خوب بشناسیم دشمنان خود را از دوستان تشخیص می دهیم و حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این موضوع است.

فرمانده سپاه نینوا تصریح کرد : ما آتش به اختیاریم ، این آتش به اختیاری با شناخت است و بنای دعوا با کسی نیست  و بنده برخی اوقات می بینم در فضای مجازی مکرر در نقد فلان مسئول استانی یا شهرستانی مکرر قلم می زنند که این نشان دهنده این است که فعال فضای مجازی ما مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه های مختلف را از یاد برده است.

وی بیان کرد : در اهمیت والای فضای مجازی همین بس که امام خامنه ای (مدظله العالی) می گوید اگر رهبر جامعه نبودم رییس فضای مجازی می شدم.

ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد:  هیچ کس قائل به این نیست فضای مجازی را جمع کنیم ، حرف این است که این فضا را مدیریت کنیم ، بتوانیم آن را کنترل کنیم تا آسیب های آن گریبان جامعه را نگیرد.

فرمانده سپاه نینوا در پایان بیان داشت:  من از دوستان خواهش میکنم در این دو سه روزی که دوستان در اینجا به رقابت می پردازند ، رقابت هایشان جدی باشد و خود را محک بزنند تا منجر به افزایش تجریه و توانایی شان شود.

 

  2 بهمن 1398
بخش : خبرها / فناوري و اطلاعات
کد خبر: 63150
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام