نماینده مردم گرگان و آق‌قلا:
دولت برای حفظ تعادل باید برای واردات برنج برنامه ریزی کند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای حفظ تعادل باید برای واردات برنامه ریزی کند به نحوی که کشاورزان هم صدمه‌ای نبینند.

به گزارش گلستان فردا، رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: برنج در کشور ما هزینه تولید بالایی دارد، سم، کود، ادوات کشاورزی و کارگر همه این عوامل بر روی قیمت برنج تاثیر می گذارد.

وی افزود: از طرف دیگر عده‌ای هم با خرید محصول و انبارکردن آن به دنبال ایجاد رانت هستند تا زمانی که مصرف بالاتر می‌رود برنج را با قیمت بالاتر عرضه کنند.

سنگدوینی با اشاره به اینکه باید توازن تولید و مصرف در کشور لحاظ شود، خاطرنشان کرد: در کشور ما کشت برنج به صورت آبی انجام شده و دیم و خشکه کاری بسیاری کم است و بیشترین تولید هم در استان‌های شمالی صورت می گیرد و امسال هم به‌ دلیل خشکسالی مقدار برنج تولیدی کاهش یافته است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای حفظ تعادل باید برای واردات برنامه ریزی کند به نحوی که کشاورزان هم صدمه‌ای نبیند.

وی افزود: زمانی که محصول خارجی با قیمت کمتر در بازار عرضه شود کسانی که توان خرید ندارند به سراغ همین برنج‌های خارجی می‌روند.

سنگدوینی ادامه داد: علاوه بر اینکه کیفیت بالای برنج ایرانی بر روی قیمت آن تاثیر گذاشته است، هزینه بالای نهاده ها و دستمزد کارگر هم قیمت این محصول را افزایش داده است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید موجودی برنج در بازار کنترل شود، گفت: از آنجایی که فروش برنج تضمینی نیست و در بازار آزاد انجام می‌شود برخی واسطه‌گرها هم در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار هستند.

  22 شهریور 1400
بخش : خبرها / مجلس
کد خبر: 64831
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام