استاندار گلستان تاکید کرد؛
پرهیز از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا

استاندار گلستان گفت: با توجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور لازم است از برگزاری دورهمی شب یلدا خودداری شود.

به گزارش گلستان فردا، علی محمد زنگانه استاندار گلستان امروز در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه جدید اُمیکرون از عموم مردم می‌خواهیم مراسم شب یلدا را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برگزار و از برگزاری مراسم دورهمی پرهیز کنند.

او گفت: تکمیل واکسیناسیون اتباع امور خارجه و عشایر باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن به صورت هفتگی ارائه شود.

زنگانه ادامه داد: ارتقا نظارت بر دفاتر پیشخوان، پایانه‌های برون شهری، تالار‌های پذیرایی، سوپرمارکت ها، نانوایی‌ها، مهد‌های کودک، مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی می‌تواند ایمنی جامعه را به همراه داشته باشد.

او گفت: تقویت طرح شهید سلیمانی در قالب افزایش واکسیناسیون، ارتقا پروتکل‌ها و اطلاع رسانی مناسب برای افزایش مصونیت جامعه لازم است.

زنگانه ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از کسانی که دز اول واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت دز دوم مراجعه نکرده‌اند و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی آنان نیاز است آمار به تفکیک شهرستان‌ها احصا شود و فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت در هر شهرستان پیگیری لازم را انجام دهند.

او گفت: شاخص واکسیناسیون کل استان در حال حاضر ۶۹.۶ درصد است که باید به بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط برسد.

زنگانه ادامه داد: خوشبختانه تمام شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند، اما با توجه به تایید ورود سویه اُمیکرون رعایت ضوابط بهداشتی الزامی است.

او گفت: تعداد ۲۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu بستری و ۱۸ بیمار از دستگاه ونتیلاتور استفاده می کنند و در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی در استان داشتیم.

او ادامه داد: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۷۸ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۹۰ درصد دز اول و ۷۳ درصد دو دز را دریافت کرده اند و البته بیش از ۳۹ هزار نفر نیز دُز سوم واکسن را زده اند.

  28 آذر 1400
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 66038
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام