توضیحات مدیرکل بهزیستی گلستان درباره مرگ یک مددجوی مقیم در کمپ ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی گلستان درباره فوت یکی از مددجویان مقیم در کمپ ترک اعتیاد استان گفت: با قصور در مراکز برخورد می کنیم.

به گزارش گلستان فردا، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در روز چهارشنبه مورخ ۲۹ آذر ماه طی حکم قضایی فردی باهویت معلوم برای ترک موادمخدر در مرکزاقامتی درمان اعتیاد تحت نظارت این سازمان پذیرش و زیر نظر روانشناسان و پزشک مرکز در فرایند درمان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به شدت اثرات مخرب مصرف مواد مخدر صنعتی، این فرد دچار توهمات، عوارض روانی و جسمانی ناشی از ترک مواد قرارگرفته و رفتارهای خودآسیب‌رسان نشان داده است.

حسینی گفت: در حین این رفتارها علیرغم تلاش‌ نگهبانان مرکز برای کنترل مددجو، این فرد  به آن ها نیز حمله ور شده اما پرسنل مرکزقادر به کنترل وی نبودند.

او گفت: حین این اتفاقات این فرد دچار حمله قلبی می شود و پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال داده شده ولی متاسفانه در بیمارستان فوت می کند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت:کمیته مرتبط با این اتفاق تشکیل و مقرر شده تا حصول نتیجه نهایی پذیرش در مرکز مورد نظر ممنوع و تیم بازرسی استان به مرکز اعزام شده تا مصاحبه ها و بررسی های لازم برای کشف علل فوت بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

او گفت: خوشبختانه با هماهنگی سریع دستگاه قضا دادستان مرکز استان هم از نظر قضایی وارد عمل شده و بررسی های مورد نیاز را آغاز کرده است.

حسینی گفت: تیم مدیریتی و بازرسی بهزیستی استان نیزمنتظر اعلام نتیجه از مراجع ذیصلاح بوده و به محض اعلام نتیجه اقدامات مناسب و قانونی مطابق احکام قضایی و دستورالعمل های قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: اداره کل بهزیستی استان و سایر نهادهای نظارتی با درنظرگرفتن دستورالعمل‌ها و ضوابط درمانی و نظارتی موجود در آئین‌نامه‌های خود ابتدا حامی حقوق افراد و شهروندان بوده و احترام به حقوق آنان و بویژه مددجویان را سرلوحه امورات و وظایف خود میداند.

حسینی گفت:  اداره کل بهزیستی استان از فوت این مددجو متاثر بوده و ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان این اطمینان را به خانواده و عموم مردم شریف استان میدهد تا در صورت مشخص شدن قصورعمدی از سوی تیم درمان مرکز اقامتی با خاطیان برخورد مناسب انجام خواهد شد.

  16 دی 1400
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 66087
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام