معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
559 معتاد متجاهر در مرکز ماده 16 نگهداری می شوند

Image result for ‫نشست خبری دکتر بدخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان‬‎

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مرکز ماده 16 گلستان نیز تعداد 559 معتاد متجاهر را تحت پوشش قرار داده است و تمامی داروهای موجود در این مراکز که برای ترک اعتیاد معتادان به مصرف میشود از طریق دانشگاه به این مراکز داده می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، عباس بدخشان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود ، اظهار کرد:عداد 31 هزار و 991 بیمار مددجوی معتاد از 156 مرکز ام.ام تی ترک اعتیاد استان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: این مراکز مجوز های خود را از داشنگاه علوم پزشکی و بهزیستی دریافت میکنند و داشنگاه به طور مستمر بر روند ارائه نوع درمان و داروهای تجویزی مددحویان نظارت دارد.

بدخشان ادامه داد: مراکز دی. آی . سی که در حوزه بهداشتی معتادان فعالیت دارند نیز به نوعی مراکز کاهش آسیب هستند که به معتادانی که نیاز به پرستاری و مراقبت های خاص دارندف خدمات ارائه میدهند.

وی افزود: مراکز دی. آی . سی که در حوزه بهداشتی معتادان فعالیت دارند نیز به نوعی مراکز کاهش آسیب هستند که به معتادانی که نیاز به پرستاری و مراقبت های خاص دارندف خدمات ارائه میدهند.

بدخشان ادامه داد: سه شلتر شبانه روزی  معتادان که دو شلتر آن در گرگان و یکی در گنبد مشغلول به کار است به این افراد خدمات میدهد که یکی از این شلترها برای  نخستین بار برای زنان ایجاد شده است.

بدخشان گفت: در حال حاضر در بخش اعصاب و روان بیمارستان 5 آذر گرگان نیز 7 تخت به این افراد اختصاص داده شده است که امید داریم به زوردی شاهد افزایش تعداد تخت این بیماران در این بخش باشیم.

به گفته وی مصرف مواد دخانی در بین زنان هم افزایش پیدا کرده است که این مساله خود عاملی برای گرایش این افراد به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه معتادان زیر 17 سال در مرکز جداگانه ای در آق قلا درمان می شوند، اظهار کرد: این افراد با هماهنگی آموزش و پرورش و دستگاه قضائی برای گذراندن دوره ترک اعتیاد و مجزا از معتادان بزرگسال در این مرکز درمان می شود که در حال حاضر فقط 10 تخت به آنان اختصاص داده شده است و بنا داریم با افزایش تخت های بخش اعصاب وروان بیمارستان آق قلا ، تخت های درمان این افراد نیز افزایش پیدا کند.

  17 تیر 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 62455
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام