تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت / برخورد قاطع با ساخت و سازهای های غیرمجاز دانه درشت ها

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گلستان بار دیگر با تاکید بر این که خط قرمزی در مبارزه با زمین خواری نداریم گفت: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از دانه درشت ها شروع می کنیم.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی از تعیین تکلیف بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت و ارتفاعات این منطقه هم خبر داد و گفت: در گام اول مالکان همه  بناهای ساخته شده در دل کوه های زیارت ، شناسایی می شود و در گام بعدی  ، بناهای غیرمجاز مطابق قانون قلع و قمع خواهد شد.

آسیابی افزود: دستگاه های اجرایی متولی هم موظفند به شناسایی مالکان این واحدها و این که ایا مجوز دارند یا خیر،  به دادستانی کمک کنند .

این مقام ارشد قضایی استان  افزود: موضوع ترک فعل های صورت گرفته از سوی مدیران فعلی و سابق هم در دادسرای مرکز استان در دست بررسی است .

حیدر آسیابی افزود: اولویت اول ما در حال حاضر توقف ساخت و سازها و بعد از ان اجرای آرای قطعی قلع و قمع است و در این بخش از مدیران دستگاه هایی که مجری قلع و قمع این بناها هستند ، هیچ بهانه و توجیهی را نمی پذیریم .
وی گفت: فقط در هفته گذشته 74 مورد قلع و قمع بناهای غیرمجاز  در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی در روستای نوچمن گرگان و پارادایز جنگل النگدره اجرا شد و از ابتدای امسال هم بیش از هزار و 300 هکتار زمین های جنگلی، مرتعی و ساحلی استان با رای دادگاه های گلستان به بیت المال بازگردانده شده است .

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر بالابردن هزینه های تخلف گفت: در دادگستری های استان هم رسیدگی به پروندهای زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی  در شعب ویژه و توسط، قضات توانمند و قاطع صورت خواهد گرفت.

آسابی با بیان این که انتظار آهنگ تندتری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه های متولی داشتیم افزود: دستگاه های متولی مانند جهاد کشاورزی به جای استفاده از ظرفیت های تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی که اختیار قانونی در برخورد سریع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز را به آنان می دهد،  اقدام به تشکیل پرونده قضایی در دادگاه ها می کنند که زمان بر است و از طرفی برای مردم هم سوال ایجاد می کند که چرا به موقع  جلوی این ساخت و سازها گرفته نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه  با انتقاد از عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: قوانین محکمی در حراست از منابع ملی داریم ولی به لحاظ کوتاهی متولیان ،تجاوز به انفال صورت گرفته است .

محمود اسپانلو افزود: در موضوع ترک فعل ها ،برخی مدیران در حد احضار به دادسرا هستند اما متاسفانه امروز در همین جلسه هم شاهد بودیم برخی از این مدیران به جای قبول مسئولیت ، فرافکنی می کنند و مشکلات را به مدیران قبلی حواله می دهند که به هیچ عنوان پذیرفته نیست .

وی تاکید کرد : کوتاهی و سهل انگاری برخی مدیران در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوزهای صورت گرفته به منابع طبیعی آشکار است و ما در دادستانی ،  تشکیل پرونده ترک فعل برای این مدیران را آغاز کرده ایم و به زودی اطلاع رسانی می کنیم .

دادستان اسپانلو افزود: در ساخت و سازهای غیر مجاز خیلی از دستگاهها وظایفی دارند که بایستی به آن عمل کنند و کوتاهی متولیان وضعیت فعلی را ایجاد کرده که تمام این کوتاهی ها قابل تعقیب قضایی است لذا نیازمند انسجام در برخورد با پدیده زمین خواری بین دستگاهای متولی هستیم .

تاکید بر ممنوعیت ارائه خدماتی مانند آب و برق و گاز و تلفن به ساخت و سازهای غریمجاز و خارج از بافت در زیارت و سایر مناطق استان ، اجرای سریع تر آرای پلمپ چاه های غیرمجاز و تخریب بناهای ساخته شده در حریم و بستر رودخانه و حریم راه ها  از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال  استان بود .

  7 بهمن 1400
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 66242
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام