معرفی سرمایه گذار جدید پتروشیمی گلستان/ سرمایه گذار جدید به زودی کار خود را آغاز می کند

امیدواری گلستانی‌ها از استقبال سرمایه‌گذاران برای ساخت پتروشیمی استان - ایرنا

به گزارش گلستان فردا، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه تعیین تکلیف نهایی پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان با حضور استاندار گلستان و هیات شرکت  صنایع پتروشیمی ایران تشکیل شد گفت: موضوع احیای شرکت پتروشیمی گلستان با دستور رئیس قوه قضاییه در سفر استانی کلید خورد و با اختیارات قضایی تفویض شده، دادگستری استان با تلاش مستمر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی  استان به ویژه استاندار گلستان در صدد رفع موانع حقوقی و قضایی مربوط به ورود سرمایه‌گذار جدید است و هیأت مدیره فعلی با توجه به دستور قضایی، ضمن همکاری لازم با سرمایه گذار جدید ، هیچ گونه مانع تراشی در امر سرمایه گذاری  نخواهد داشت و دستگاه قضایی استان از سرمایه گذار جدید حمایت و پشتیبانی کامل خواهد نمود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: جلسه امشب جلسه نهایی است و حداکثر تا یک ماه آینده سرمایه گذار جدید در استان مستقر و کار را آغاز می کند و تا زمانی که این شرکت احیا شود دستگاه قضایی در کنار سرمایه گذار جدید است و پس از احیا و رفع موانع قضایی، کار به بخش اجرایی سپرده می شود.

نماینده عالی  قوه قضاییه در استان با بیان این که حمایت قضایی ما از  سرمایه گذار  پتروشیمی جدی است افزود: اهتمام  دو رئیس قوه در سطح کلان و مسئولان قضایی و اجرایی در سطح استان، برای  پیگیری راه اندازی پتروشیمی گلستان یک تعامل هماهنگ قضایی و اجرایی است و انشاالله تلاش ها به زودی به ثمر خواهد نشست.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت:مشکلات و چالش های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شد و الان وارد فاز اجرایی شدیم .

علی محمد زنگانه افزود:  برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گامها هستیم.

 زنگانه ادامه داد: تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده و پیش بینی می کنیم حداکثر تا  یکماه آینده مقدمات برای احیای دوباره این پتروشیمی و استارت کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت:خوشبختانه همگرایی خوبی  در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و ان شاء الله با همین همگرایی، آخرین گام های مانده تا احیای این پروژه را برداریم و این طرح عملیاتی شود.

احمد شکری افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که الحمدلله  در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری گفت: در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به زودی این طرح عملیاتی می شود.

تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان 25 آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر  رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد .

طرح پتروشیمی گلستان از 16 سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰  هزار سهامدار دارد .

این پروژه در این سالها  فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

  26 خرداد 1401
بخش : خبرها / اقتصادی
کد خبر: 67109
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام