فرماندار گرگان:
رشد کمّی و کیفی تولید گندم در گرگان/گردشگری کشاورزی یکی از ظرفیت‌های توسعه شهرستان است

فرماندار گرگان با تاکید بر برنامه‌محور شدن بخش کشاورزی گفت: گندم یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشاورزی استان گلستان است که دربازدید از سیلوها و کارخانه‌های آرد شهرستان شاهد رشد کمی و کیفی تولید گندم در شهرستان گرگان هستیم.

به گزارش گلستان فردا، عیسی پایین‌محلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۵۰ پروژه حوزه کشاورزی شهرستان گرگان که به صورت متمرکز در محل آببندان توشن برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی اظهارکرد: امروز ۵۰ پروژه بخش کشاورزی با ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان گرگان به بهره‌برداری رسید که می‌تواند منشا توسعه و رونق این بخش باشد. البته حق هم همین است چراکه گلستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و در سفر ریاست جمهوری نیز بیشترین سهم از اعتبارات نیز به همین بخش اختصاص پیدا کرد.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های کنونی و آینده که در سایر حوزه‌ها از جمله کشاورزی افتتاح خواهد شد نیز نتیجه اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور و توجه دولت مردمی به استان گلستان است.

وی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان گلستان گفت: از ۱۳ اقلیم شناخته شده دنیا، ۸ اقلیم در این استان وجود دارد و در کمتر از یک ساعت می‌توان مسیر کوه، جنگل، دشت و دریا را طی کرد. اما با وجود همه ظرفیت‌های انسانی و طبیعی در بسیاری از شاخص‌ها جزو استان‌های فقیر کشور محسوب می‌شویم که دولت سیزدهم نیز اهتمام خود را بر رفع محرومیت و فقر از جمله در استان گلستان گذاشته است.

پایین‌محلی گردشگری به ویژه گردشگری کشاورزی را یکی از ظرفیت‌های شهرستان گرگان عنوان کرد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور و ماندگاری گردشگران در استان به ویژه در شهرستان گرگان ایجاد شود؛ در غیر اینصورت تنها معبری برای گردشگران خواهیم بود.

وی کشاورزی برنامه‌محور را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به برخورداری از مرزهای آبی، جاده‌ای و ریلی می‌توانیم با افزایش تولیدات بخش کشاورزی، مبادلات تجاری خود را با کشورهای آسیای میانه و روسیه افزایش دهیم.

فرماندار گرگان در ادامه با اشاره به بازدیدهایی از سیلوها و کارخانه‌های آرد شهرستان گرگان گفت: بنا به نظر کارشناسان در تولید گندم هم از نظر کمی و هم کیفی در شهرستان شاهد رشد هستیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه مرمت و بهسازی آببندان توشن نیز بیان کرد: خوشبختانه این آببندان یک پروژه آبرومند برای شهرستان گرگان است و ظرفیت آبگیری آن نیز از ۱۰۵ هزار مترمکعب به ۱۵۰ هزار مترمکعب ارتقا خواهد یافت که می‌تواند در توسعه کشاورزی و افزایش تولیدات اثرگذار باشد. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت این آببندان به بهبود شرایط اقتصادی مردم این روستا و منطقه کمک خواهد کرد.

  26 خرداد 1401
بخش : خبرها / گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67111
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام