معاون وزیر کشاورزی:
اختصاص ارز ترجیحی دام و طیور تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تامین شد

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اختصاص ارز ترجیحی برای تامین نهاده ها و تولید کالای پروتئینی در بخش دام و طیور، شهریور امسال تمام شد ولی با پیگیری وزیر جهادکشاورزی، این تخصیص تا امروز توسط دولت سیزدهم برگشت داده شده و حتی تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱ تامین شده است.

به گزارش گلستان فردا، حسین دماوندی نژاد روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار کرد: با ورود خوب دولت در تامین ارز ترجیحی در حوزه دام و طیور، آرامش برای تامین کالای پروتئینی طی ۶ ماه اخیر فراهم بوده و این حمایت ها ادامه دارد.

دماوندی نژاد بدون اشاره به میزان تولیدات این بخش کشور افزود: این وزارتخانه برای تولید برنامه ریزی انجام داده و به میزان کافی تولید وجود دارد و در برخی از محصولات دامی از جمله جوجه یک روزه، جوجه تخم گذار، پولت تخم گذار، تخم مرغ و لبنی ، ظرفیت برای صادرات آماده است.

به گفته وی علاوه بر پرواربندی ۵۰ هزار راس دام سنگین و پرورش دام سبک مبتنی بر فصل، ۱.۵ میلیون تن شیرخام در ۶ ماه گذشته در کشور تولید شد که محصول لبنی فرآوری شده از آن که بخشی مازاد بر مصرف داخل، روانه کشورهای مقصد شد.

گلستان رکوددار در تولید جوجه ریزی

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: استان گلستان با ۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در بهمن ماه امسال برای تولید گوشت مرغ، رکوردار کشور بوده که دستیابی  این سرمایه گذاری بی نظیر است.

دماوندی نژاد اضافه کرد: این استان شمالی در سه برنامه توسعه همه جانبه اخیر برنامه ریزی خوبی با همت مسوولان آن در بخش تولیدات دام و طیور انجام داده به طوری که ظرفیت های خود را در این  شناخته و امروز هم باید به نیازهای بخش زیرساخت ها در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی بیشتر توجه کند تا از این توسعه در تامین امنیت غذایی کشور بیشتر بهره برداری شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی بخش دام و طیور استان یک نیاز اساسی است و مدیریت جدید سازمان جهادکشاورزی در این خصوص باید برای کیفی شدن محصولات بیشتر تلاش کند.

وی از برنامه ریزی اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در گلستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای این طرح در این استان شمالی به دلیل وجود ظرفیت ها، پیگیری می شود.

افزایش بهره وری اولویت کشاورزی گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: برای دستیابی به رشد۷.۷ درصدی در استان باید افزایش ۵۰ درصدی بهره وری جزو اولویت مهم بخش کشاورزی این استان قرار گیرد.

سیدمحمد دهنوی تاکید کرد: همدلی در بخش کشاورزی استان باید برای شتاب در توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت های آن از جمله نیروی انسانی متخصص، بیش از گذشته مورد توجه و تقویت شود.

وی گفت: برای توسعه کشاورزی استان گلستان ، سرمایه گذاری اولیه ۶۵۰ هزار میلیارد ریالی نیاز داریم که برای عملیاتی شدن آن به مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: باید برای توسعه کشاورزی استان از ظرفیت مردم بیشتر استفاده شود و موانع پیشرو در این مسیر باید برداشت، حتی با صدور مجوز بی نام برای سرمایه گذاران باشد.

محمد برزعلی سرپرست سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: توسعه کشاورزی استان براساس نقشه راه پیگیری و اجرا خواهد شد.

در این آیین از خدمات هشت ساله مختار مهاجر رییس سابق سازمان جهادکشاورزی گلستان قدردانی و محمد برزعلی به عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد.

  24 اسفند 1400
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 66555
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام