وزیر صمت:
زراعت پنبه یکی از مزیت های گلستان است/ مهمترین رویکرد بخش کشاورزی، توسعه کشت قراردادی است

 صنعت 3

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:  زراعت پنبه یکی از مزیت های این خطه به شمار می‌رود که به دلایل مختلف کشت آن طی دهه‌های گذشته کاهش یافته و نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش گلستان فردا، سیدرضا فاطمی‌امین روز شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولید ریسندگی و بافندگی پنبه در شهرک صنعتی علی آبادکتول اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، توسعه کشت قراردادی است.

وی افزود: در برخی از صنایع تولیدی حمایت از اقتصاد کشاورزی اتفاق افتاده و این روند همچنان تداوم خواهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گلستان را دارای اقلیم و خاک مناسب برای کشاورزی دانست و افزود: زراعت پنبه یکی از مزیت های این خطه به شمار می‌رود که به دلایل مختلف کشت آن طی دهه‌های گذشته کاهش یافته و نیازمند توجه بیشتر است.

وی با قدردانی از حمایت مسوولان گلستان برای بهره‌برداری از واحد تولیدی الیاف پنبه در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول گفت: این طرح تولیدی در راستای حمایت از کشت قراردادی کشاورزی اجرا شده و در مدت زمان ۲ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

واحد تولیدی الیاف پنبه در شهرک صنعتی علی‌آبادکتول ۲۳۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد و ظرفیت تولید ۵ هزار تن نخ صددرصد پنبه ای را دارد.

 

 

  16 مهر 1401
بخش : خبرها / اقتصادی
کد خبر: 67770
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام