وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
ایران یکپارچه امروز ثمره قرن ها ایستادگی است / ثبت نشان «لطفی» در حوزه فرهنگ و موسیقی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران یکپارچه امروز ثمره قرن ها ایستادگی مردم است.

به گزارش گلستان فردا، اسماعیلی امروز پنجشنبه ۲۶ آبان در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: به دنبال اجرای عدالت فرهنگی در تمام نقاط کشور هستیم چراکه در تمام نقاط کشور در شاخه های مختلف فرهنگ و هنر استعداد های شگرفی داریم.

اسماعیلی گفت: در ایامی هستیم که مردم در اقصی نقاط کشور تمرین وحدت می کنند.

او افزود: در طول قرن های متمادی برای حفظ و یکپارچگی سرزمین با مشکلات بسیاری رو به بودیم و با فراز و نشیب های زیادی مواجه شدیم که در نهایت یک تاریخ هفت هزار ساله را برای ما به همراه داشته است.

اسماعیلی گفت: ثمره قرن ها ایستادگی مردم ایران موجب شده به ایران یکپارچه ای تبدیل شویم که در دنیا و منطقه به عنوان کشوری پیشرو با مردمانی فرهنگی به آن نگاه می شود.
او افزود: دشمن تلاش می کند در صفوف اتحاد بین مردم شکاف ایجاد کند چراکه تحمل دیدن شادی خوشحالی ،اتحاد و وحدت ملی را ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن با بهره گیری از تمام توان و سرویس جاسوسی به دنبال این است که امنیت و اتحاد اقوام ایرانی را از بین ببرد.

اسماعیلی گفت: دل های ما سوگوار از دست دادن مدافعان امنیت است اما ما همواره رو به جلو حرکت می کنیم و به تمدن سازی نوین اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

اسماعیلی ادامه داد: جشنواره موسیقی نواحی یکی از عوامل پیوند بین اقوام است و شعر و موسیقی مردم ایران را در اقصی نقاط کشور به هم متصل می کند.

او افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج و گسترش موسیقی نواحی و اقوام تاکید داریم و تلاش می کنیم فضای رشد و بالندگی در استان ها فراهم شود.

اسماعیلی ادامه داد: گلستان رنگین کمان اقوام است و پر ازاستعدادهای فرهنگی است و باید با فراهم آوردن امکانات شرایط اعتلای فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

او افزود : فرهنگ و هنر مردم ایران را به هم پیوند می دهد و چیزی که قلب های ما را کنار هم قرار می دهد تاریخ درخشان در حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم در این مراسم ازثبت نشان لطفی در حوزه فرهنگ و موسیقی کشور برای نخستین بار خبر داد.

زنگانه استاندار گلستان هم در این مراسم برای دریافت دبیر خانه دائمی این جشنواره اعلام آمادگی کرد.

  26 آبان 1401
بخش : خبرها / فرهنگی
کد خبر: 68088
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام