مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:
415روستا در استان نیازمند بازنگری هستند/اجرای طرح ابادانی منظومه روستایی در گلستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: 415 روستا در استان نیازمند اجرای طرح های بازنگری هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسب سالروز تاسبس بنیاد مسکن اظهار کرد: در کشور نزدیک به 40 هزاررروستای بالای 20 خانوار وجود دارد که نیازمند اجرای طرح بازنگری هستند.
وی افزود: از این تعداد 933 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که تعداد 415 روستا نیازمند بازنگری هستند.

حسینی گفت: 326 روستا به عنوان روستای استان به عنوان روستاهای پر مخاطره شناخته شدند که از این تعداد 111 روستا ایمن سازی شده و مابقی نیازمند ایمن سازی هستند.

وی بیان کرد: تعداد 58 روستا در معرض رانش، 242 روستا در معرض خطر سیلاب و 19 روستا در معرض فرونشست هستند.
حسینی افزود: بهسازی روستاها یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد مردمی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته به طوری که در سفر ریاست جمهوری مبلغ 40 میلیارد تومان به این مهم اختصاص داده شد که 20 میلیارد تومان ان تخصیص داده شده است.

وی گفت: دگلت در سفر ریاست جمهوری نیز توجه ویژه به روستاها داشت و 320میلیارد تومان مصوب شد که 40 میلیارد تومان آن در پایان سال گذشته تخصیص داده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن با بیان اینکه 100هزار خانه غیر مقاوم در روستاها وجود دارد، اظهار کرد: پرونده 2هزار متقاضی خانه های فرسوده در روستاها به بانک ها ارسال شده اما این افراد از مراجعه به بانک و دریافت وام و نوسازی ممانعت می کنند.

وی بیان کرد: در 75 درصد روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است و گلستان در اجرای این طرح پیشرو است.

حسینی افزود: دولت برای اجرای طرح هادی در سال 1400 و سال گذشته مبلغ 465 میلیارد تومان اختصاص داده شد که 2هزار و 207 طرح اجرایی شد.

وی بیان کرد: نزدیک به 800هزار متر مربع آسفالت ور روستاها انجام شده است.
حسینی ادامه داد: 300روستا نیز در کشور ثبت ملی شده اند که از این تعدادد8 روستا در استان گلستان هستند.

به گفته وی در بحث صدور سند و تعیین تکلیف املاک در مناطق روستایی تا کنون 103 هزار سند از زمان اجرای طرح تا کنون صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 65درصدروستاهای استان مالکیت بنیاد علوی را دارند که این مساله موجب شده تا گلستان در صدور این اسناد از میانگین کشوری عقب تر باشد.

وی با بیان اینکه "طرح آبادانی منظومه روستایی " یکی از طرح های جدید و مهم بنیاد است، تصریح کرد: در این طرح چند روستا که با یکدیگر کسب و کارهای زنجیره ای دارند مورد حمایت قرار میگیرند تا از مهاجرت مردم به شهرها ممانعت شود و همچنین توسعه کسب و کار در روستاها و افزایش اشتغال با اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی افزود: طی یکسال گذشته یکهزار و 576 طرخ عمرانی با اعتبار 3 هزار و 184 میلیارد تومان در روستا ها به اجرا در آمده است.

مدیر کل بنیاد مسکن اظهار کرد: دردهه حساب 100 امام امسال عملیات احداث یکهزار و 736 واخد مسکن شهری با اعتبار بالغ بر 1008 میلیارد تومان در استان آغاز و با به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در همین ایام 127 واحد مسکن شهر یو جوانان با اعتبار بالغ بر 52میلیارد تومان در شهرهای استان افتتاح و به بهر برداری می رسد.

حسینی گفت: در این دهه عملیات اجرائی ساخت 3 هزار واحد مسکن روستایی با اعتبار 800 میلیارد تومان اغاز و یا بهره بردری می شود.

 

 

  21 فروردین 1402
بخش : خبرها / گرگان / اقتصادی
کد خبر: 69028
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام