مدیرکل بنیادمسکن گلستان:
افتتاح ۹۱ طرح در هفته دولت/۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب است

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ۹۱ طرح و پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ۲۳ هزار خانوار روستایی از خدمات آن برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد:  ۱۴۱۵ واحد مسکن روستایی نیز با پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین ۵۰۰ جلد سند مالکیت نیز در هفته دولت به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

حسینی گفت: ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب است که ۳۰۰ روستا بازنگری شده و ۴۰۰ روستا نیز نیازمند بازنگری است.

وی افزود: از اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز بازنگری ۱۵۰ روستا در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اظهار کرد: در بخش ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر، سهمیه استان ۱۹۵ واحد بود که با پیگیری‌های انجام شده این تعداد به ۳۰۱ واحد رسید که همه این واحدها کارسازی شده و تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند.

وی افزود: ۹ روستای دارای بافت باارزش در استان برای بهسازی بافت به بنیادمسکن معرفی شده که این طرح‌ها در ۷ روستا در حال انجام است و در دو روستای دیگر از جمله زیارت و فارسیان به اتمام رسیده است.

حسینی بیان کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان در ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت باارزش روستاها پیش بینی شد که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص نقدی پیدا کرده است.

وی گفت: همچنین برای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر نیز ۵۵ میلیارد تومان در سفر دولت به تصویب رسید که ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

حسینی تصریح کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان برای ۴ سال ۷۰۰ هکتار زمین خالص نیاز داریم که ۲۰۰ هکتار آن تامین شده است‌.

به گفته وی تامین تسهیلات برای ساخت ۷ هزار واحدمسکونی روستایی نیز در سفر دولت مصوب شد که تاکنون ۸۵ درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک منجر به عقد قرارداد شده است.

 

 

  31 مرداد 1401
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 67514
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام