مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:
۷۳۷ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان طی 22 ماه صادر شده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طی ۲۲ ماه فعالیت دولت سیزدهم، ۷۳۷ فقره جواز تاسیس صنعتی برای توسعه حوزه صنعت به ارزش سرمایه‌گذاری ۳۰۲ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال صادر شده‌ که با راه اندازی این واحدها، بیش از ۱۹ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و یا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، درویشعلی حسن‌زاده امروز در نشست خبری اظهار کرد: در مدت فعالت دولت سیزدهم طی ۲۲ ماه ۶۲ واحد تولیدی به چرخه تولید برگشت.

وی افزود: با فعالیت مجدد این واحدهای صنعتی، ۶۵۰ نفر به شغل‌های خود برگشتند و ۹ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال سرمایه راکد احیا گردید.

حسن زاده گفت: در راستای حمایت از صنایع خرد و کوچک، صنایع خانگی و روستایی ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به ۴۲ واحد تولیدی صنعتی روستایی پرداخت شد و زمینه اشتغال ۲۵۵ نفر فراهم گردید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این اداره کل از تنها واحد تولیدی داروهای خاص در استان حمایت همه جانبه خواهد کرد.

حسن زاده افزود: طرح توسعه واحد تولید داروهای خاص مستقر در شهرک صنعتی آق قلا، از طریق ملی در دست پیگیری بوده تا هرچه سریعتر عملیاتی شود.

- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فراهم‌شدن شرایط مطلوب صادرات کالا از گلستان و توسعه دیپلماسی اقتصادی با همسایگان گفت: در دولت سیزدهم ۴۱۷ میلیون دلار کالا از گلستان به ۳۳ کشور صادر شد که از این تعداد ۱۰ کشور اروپایی، ۲ کشور هدف آفریقایی و مابقی آسیایی و از کشورهای همسایه بودند.

وی افزود: ارزش صادرات این کالاها در مجموع ۴۱۷ میلیون دلار و نشان دهنده ظرفیت بالای گلستان برای تسخیر بازار کشورهای هدف است.

وی ادامه داد: صادرات کالای تجار و بازرگانان گلستانی نسبت به مدت مشابه به لحاظ ارزشی ۶۵ درصد و به لحاظ وزنی ۲۰ درصد رشد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان کرد: چشم‌انداز ترسیم‌شده صادرات کالا از گلستان تا پایان سال ۱۴۰۴، صادرات ۵۰۰ میلیون دلار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تولیدات حوزه صنایع چوب و مبلمان استان در سال‌های اخیر رشد مطلوبی پیدا کرده و نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر درحوزه بازاریابی است.

حسن‌زاده افزود: محصولات صنایع چوب و مبلمان واحدهای تولیدی گلستان به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر می شود و ایجاد خوشه‌های صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان این صنعت برای حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها، روند صادرات این تولیدات را سرعت خواهد بخشید.

وی بر حمایت همه جانبه در حوزه صنعت از واحدهای تولیدی صنایع چوب و مبلمان گلستان تاکید کرد.

  3 تیر 1402
بخش : خبرها / گرگان / اخبار داغ / اقتصادی
کد خبر: 69510
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام