رئیس کل دادگستری گلستان:
حفظ سنت‌ها یکی از بزرگترین محاسن اقوام است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حفظ سنت‌ها یکی از بزرگترین محاسن اقوام است.

به گزارش گلستان فردا، حیدر آسیابی در دیدار با جمعی از اقوام که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، وجود اقوام و مذاهب مختلف در استان گلستان را یک فرصت برای کمک به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان برشمرد و گفت: تنوع اقوام و وجود خرده فرهنگ‌ها سبب هم افزایی می‌شود، ما افتخار می‌کنیم در این استان اقوام با مسالمت کنار هم زندگی می‌کنند و بار دیگر تاکید می‌کنیم روی اختلافات و برخی دعاوی مانند پرونده‌هایی با موضوع درگیری بر سر آب، برچسب‌های قومیتی زده نشود.

رئیس کل دادگستری گلستان حفظ سنت‌ها را یکی از بزرگترین محاسن اقوام برشمرد و افزود: یکی از این سنت‌ها، ریش سفیدی است و انتظار داریم از ظرفیت بزرگان در حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی و اختلافات، بیشتر استفاده شود.

وی با قدردانی از اقوام ساکن گلستان که هر کدام بخشی از نگارستان استان گلستان را تشکیل می‌دهند، افزود: در ایام اغتشاشات سال گذشته وفاداری اقوام استان را به عینه دیدیم و در خیلی از شهرستان‌هایی که بیشتر جمعیت ساکن آن‌ها قومیت‌ها بودند، حتی یک تجمع هم نداشتیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: موضع گیری که اقوام در مقاطع حساس داشتند باعث مباهات و افتخار است و برای خدمتگزاری به این مردم هر قدر هم تلاش کنیم، کم است.

وی گفت: وقتی جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین درصد مشارکت در انتخابات را داریم یعنی اقوام استان، در کنار نظام هستند.

وی تاکید کرد: در دادگستری گلستان هیچوقت نگاه قومیتی در انتصابات نداشته‌ایم و اصل بر شایسته سالاری است.

  10 تیر 1402
بخش : خبرها / گرگان / فرهنگی
کد خبر: 69540
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام