استاندار گلستان:
امنیت پایدار مرزها سبب بهبود شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار گلستان: امنیت پایدار مرزها سبب بهبود شاخص‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌شود

استاندار گلستان با بیان اینکه مرز مشترک با کشورهای آسیای میانه مزیتی نسبی برای این استان است، گفت: امنیت برای رفاه و آسایش مردم یک ضرورت است و زمانی اتفاق می‌افتد که ما در سایه امنیت بتوانیم شاخص‌های رفاه و آسایش را افزایش دهیم.

هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان با بیان اینکه امنیت پایدار زمینه بهبود شاخص‎های اقتصادی و رفاهی را فراهم می‎کند، اظهار کرد: یکی از این شاخص‌ها، استفاده از روابط اقتصادی است. اگر از مرز تقریبا طولانی که بین ما و ترکمنستان است بهره‌برداری اقتصادی شود حتما می‌تواند نقش اساسی در افزایش امنیت داشته باشد.

وی مرز را سند شرف، افتخار و استقلال کشور دانست و گفت: مرز در کشور ما یک جایگاه مهم و استراتژیک در همه  موضوعات از جمله امنیت دارد و در فرمایشات مقام معظم رهبری و در قانون اساسی کشورمان بر دفاع از مرزها و اهمیت آن بارها تاکید شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در میان 31 استان کشور، فقط 4 استان هستند که هم مرز دریایی و هم مرز زمینی دارند که استان گلستان یکی از آنها بوده و مرزهای استان یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است.

وی با بیان اینکه این استان 373 کیلومتر مرز زمینی دارد که هر کیلومتر آن پراهمیت است، بیان داشت: این مرز مشترک یک مزیت نسبی برای ما است و شاید بسیاری از کشورها آرزو دارند که مانند ایران با 15 کشور همسایه مرز زمینی و دریایی داشته باشند.

حق‌شناس افزود: تلاش می‌کنیم ایجاد بازارچه‌های مرزی و منطقه آزاد تجاری را پیگیری کنیم تا ساکنان دو طرف مرز بتوانند از مزیت‌های این بازارچه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: اگر ما هر موضوع سیاسی و امنیتی را به موضوع اقتصادی و اجتماعی تبدیل نکنیم، ماندگار نخواهد شد و ماندگاری زمانی حاصل می‌شود که مردم از امنیت به طور کامل استفاده کنند و شاخص‌های کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هم ارتقا پیدا کند.

  26 تیر 1398
بخش : سیاسی / دولت
کد خبر: 62498
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام