رئیس قوه قضائیه تأکید کرد:
استفاده از تمام اختیارات دستگاه قضایی برای برخورد با خاطیان سیل

گرگان- رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا از اختیارت قانونی خود برای شناسایی خاطیان سیل استفاده می کند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای قضائی استان گلستان اظهار کرد: گرایش و ایستادگی در راه حق برای کار در دستگاه قضائی و خدمت به مردم به عنوان سه اصل پیوسته بسیار مهم است.

وی افزود: جلب اعتماد در بین مردم بسیار اهمیت دارد و ما به عنوان کارکنان دستگاه قضائی نقش بسزایی در این زمینه داریم.

رئیسی ضمن مهم شدن کار در شهرستان‌های کوچک و بزرگ، گفت: گاهی اوقات در این مراکز کاری انجام می‌شود که تبدیل به الگوی کشوری خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد دستگاه قضا مبنی بر کاهش ورودی پرونده‌ها، این حجم از پرونده‌ها را زیبنده کشور و نظام ندانست.

رئیسی اظهار کرد: امیدوارم در سال ۹۸ دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری استان‌ها و بخصوص بخش پیشگیری از وقوع جرم در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها جلسات اجرایی و عملیاتی خوبی تشکیل داده و جرایم آسیب‌شناسی شود.

رئیس قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری در استان‌ها را از دیگر رویکرد قوه قضائیه برشمرد و تأکید کرد که قضات از اختیارات قانونی خود در این راستا استفاده کنند.

وی تأکید کرد: قانون به صراحت در خصوص اقدامات پیشگیرانه حوادث توضیحات لازم را ارائه کرده است که به عنوان مثال لایروبی رودخانه‌ها و جداره سازی در سیل یکی از این موارد است و دستگاه قضائی باید اهمال و قصور در این زمینه را پیگیری و از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کند.

  18 فروردین 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61616
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام