رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:
وکلای کانون تا کنون ریالی برای ارائه خدمات معاضدتی و تسخیری دریافت نکرده اند

گرگان- رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: وکلای کانون تا کنون ریالی برای ارائه خدمات مشاوره ای و وکالت تسخیری دریافت نکرده اند و همچنان به شهروندان خدمات مشاوره ای رایگان می دهند.

رئیس رضا سلیمانی ظهر پنجشنبه در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری و سیزدهمین دوره تحلیف کارآموختگان وکالت گلستان اظهارکرد: اسمال این کانون ۵۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان به مردم گلستان ارائه داده و 640 پرونده را با وکلای تسخیری در محاکم قضائی پیگیری کرده است.

وی افزود: بر طبق قانون باید از مالیاتی که وکلا پرداخت می‌کنند، بخشی از آن به کانون وکلا پرداخت شود که تاکنون یک ریال به این کانون داده نشده است.

سلیمانی  گفت: وکالت و دفاع از حق مردم، کار آسانی نیست و مسئولیتی خطیر برعهده وکلا قرار دارد. همه وکلا باید بدانند که اگر اشتباهی داشته باشند، این موضوع به پای همه نوشته می‌شود. برای همین باید به طور مستمر خود را به روز نگه دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان با بیان اینکه اگر یک وکیل در دادگاه شکست بخورد، چندان اهمیتی ندارد اما نباید در دادگاه اخلاق و عدالت شکست بخورد، اظهار کرد: حفظ اخلاق در حرفه وکالت از شاخصه های کار یک وکیل است و همین مساله او را در چشم مردم بزرگ نگه می دارد.

سلیمانی بیان کرد: سیاست مقنن درباره قوه قضائیه سبب بروز مشکلات برای کانون وکلا شده است. در یکی دو سال اخیر تعدادی از قضات بسیار خوب استان بعد از ۳۰ سال خدمت، بازنشسته شده‌اند که فقدان آنان مردم را متضرر خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما در علم حقوق بالاترین جایگاه را برای مقنن قائل هستیم و معتقدیم که کانون وکلا پشتیبان قوه قضائیه بوده و هستند.

سلیمانی درباره موسسه‌های مشاوره حقوقی گفت: طبق قانون فعالیت این موسسه ها جرم است و از قوه قضائیه انتظار داریم که به این موسسه‌ها سه ماه فرصت دهند که پروانه مشاوره حقوقی از کانون وکلا دریافت کنند تا در صورتی که موفق به دریافت این پروانه نشدند، تعطیل شوند.

 

به گفته رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان وکلای دادگستری از هیچ خدمت و حمایت عمومی برخوردار نیستند و این در حالی است که طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، همه مردم حق برخورداری از تأمین اجتماعی را دارند.

  16 اسفند 1397
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 61279
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام