انتقاد تند رئیس کل دادگستری گلستان از بی توجهی استانداری به مقوله پیشگیری

رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان ؛  مدیرانی که در زمینه پیشگیری اقدامی نمی کنند به میز محاکمه کشانده می شوند.

مدیرانی که در زمینه پیشگیری اقدامی نمی کنند به میز محاکمه کشانده می شوند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان این که متاسفانه برخی مسئولان دستگاه های اجرایی هنوز به پیشگیری توجه نمی کنند گفت: معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان نایب رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان  است اما از زمان تصدی این پست حتی یک جلسه را هم حضور نداشته اند که این نشان از بی توجهی به پیشگیری از وقوع جرم است .

هادی هاشمیان با بیان این که وظیفه ی دستگاه قضایی بر اساس قانون، نظارت است افزود: به علت این برخی مدیران اجرایی به وظیفه ی خود  به ویژه در مقوله ی پیشگیری درست عمل نمی کنند ، دستگاه قضایی مجبور به  تصدی گری و پیش قدم شدن است در حالیکه وظیفه  ما مطالبه گری است .

هاشمیان  با بیان این که وقتی مسئولان رده بالای دستگاه های اجرایی به مقوله ی پیشگیری کم توجهند ، شاهد خسارت های زیاد در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیلاب اخیر گلستان هستیم.

هاشمیان با تاکید بر این که خواسته ی مردم از دستگاه قضایی با مدیران متخلف است  خاطرنشان کرد : دادستان ها، مدیرانی را که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم ، بی توجهند و اقدامی نمی کنند به میز محاکمه بکشانند .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به ادامه آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت : آتش زدن بقابای گیاهی علیرغم هشدارهایی که داشتیم همچنان در استان ادامه دارد و این نشان  می دهد دستگاه های اجرایی متولی آنچنان که باید بر امر پیشگیری اهتمام ندارند .

هادی هاشمیان افزود : بارندگی ها علفزارها و بوته  زارها را مملو از گیاهان کرده اند که اگر آتش بقایای محصولات کشاورزی به جنگل ها و مراتع سرایت کند ، کنترل آتش مشکل خواهد بود .

وی تاکید کرد : دیروز و دیشب در بازدیدی که از استان داشتیم مواردی از آتش زدن بقایای گیاهی را مشاهده کردیم و از دادستان های این شهرستان ها خواستیم علاوه بر برخورد با کسانی که اقدام به این کار می کنند ،مسئولان دستگاه های اجرایی را هم که برای پیشگیری از اتش زدن بقایای گیاهی اقدامی نکرده اند بازخواست کنند .

 

  25 خرداد 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62300
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام