رئیس‌کل دادگستری گلستان خبر داد:
خلع ید ۵۵۷ هکتار از عرصه‌های مرتعی در گلستان

نتیجه تصویری برای عرصه های طبیعی

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به خلع ید ۵۵۷ هکتار از عرصه‌های مرتعی در استان گفت: تشکل های زیست محیطی برای پیشگیری از تخریب مراتع ، وارد میدان شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، به‌ن قل از روابط‌ عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با بیان این که تشکل‌های زیست محیطی آنچنان که باید نسبت به تعرض به مراتع حساس نیستند، اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده تشکل‌های زیست محیطی و مردم نسبت به قطع درختان جنگلی حساس شده‌اند و در پی کوچک‌ترین تعرض به جنگل‌ها واکنش نشان می‌دهند اما متاسفانه در این بین، مراتع مهجور مانده‌اند.

وی ادامه داد: در برخی مناطق استان، افراد شبانه اقدام به شخم مراتع و کشت و کار می‌کنند  اما از تشکل‌های زیست محیطی، صدایی بلند نمی‌‌شود و افکار عمومی هم آن‌چنان که باید نسبت به این موضوع حساس نیست.

هاشمیان با بیان این که سال گذشته با ورود ویژه دادگستری به این موضوع ، 557 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان از دست متخلفان خارج و دوباره به منابع طبیعی بازگردانده شد، گفت: به بسیج عمومی برای حفظ مراتع نیازمندیدم  و رسانه‌ها و تشکل‌های زیست محیطی باید افکار عمومی را نسبت به تعرض به مراتع حساس کنند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: براساس گفته کارشناسان تخریب مراتع، به خطر ریزگردها در استان دامن می‌زند.

  10 تیر 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62411
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام