رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد
بساط باند شاهدان دروغین در گلستان جمع شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بساط باند شاهدان دروغین در گلستان جمع شد.

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان با اعلام این خبر اظهار کرد: اعضای این باند پیرامون دادگاه ها و دادسراها پرسه می زدند و  در ازای دریافت پول ، شهادت دروغ می دادند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که مدتهاست طرح پاکسازی و رصد فضای پیرامونی دادگستری ها و دادسراهای استان آغاز شده است گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان سردسته و اعضای یک  باند شاهدان دروغین در استان شناسایی شدند.

هاشمیان افزود: سر دسته  این گروه ،  مرد ۷۴ است که  بسته به نوع پرونده برای هر شاهد از ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان از افراد  در ازای شهادت دروغ ، پول می گرفت.

وی گفت: تاکنون ۷ عضو این باند شناسایی شده اند و تحقیقات برای شناسایی بقیه آنان هم ادامه دارد.

هاشمیان ادامه داد: مشخصات  اعضای این باند به دادگاه های استان اعلام شده است تا شهادت آنان در پرونده ها پذیرفته نشود.

رئیس کل دادگستری گلستان  از راه اندازی سامانه ساما برای جلوگیری از شهادت شاهدان دروغین در دادگاه ها خبر داد و افزود:  در این سامانه مشخصات شاهدان و کسانی که در پرونده ها وثیقه و فیش حقوقی می گذارند ثبت می شود تا دادگاه از سابقه دار بودن فرد مطلع و دست شاهدان دروغین در پرونده ها کوتاه شود.

  10 تیر 1400
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 64519
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام