نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:
از فتنه انگیزی آمریکا در جهان هیچ کشوری مصون نیست

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/8/10/10808205_199.jpg

امام جمعه گرگان گفت : از فتنه انگیزی آمریکا در جهان هیچ کشوری مصون نیست.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های امروز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: سفارت خانه‌های آمریکا در گوشه گوشه جهان محلی برای جاسوسی و فتنه انگیزی است و امروزه از فتنه انگیزی آمریکا در جهان هیچ کشوری مصون نیست.

آیت الله نور مفیدی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: حرکت انقلابی دانشجویان، اسناد زیادی را افشا کرد و نشان داد سفارت خانه‌های آمریکا در هر کجا که باشد محلی برای جاسوسی است.

خطیب نماز جمعه شهر گرگان افزود: تصویب لایحه خفت بار کاپیتولاسیون باعث برانگیخته شدن خشم امام و مردم در آبانماه سال ۴۲ شد که در نهایت به تبعید ایشان به کشور ترکیه منجر گردید.

او به راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبانماه در روز دانش آموز اشاره کرد و از مردم متدین و ولایی گرگان دعوت کرد با شکوه‌تر از سال قبل در این راهپیمایی ضد استکباری شرکت کنند.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی همچنین به شهادت طیب حاج رضایی و اسماعیل حاج رضایی دو تن از بارفروشان تهرانی که در تظاهرات ۱۵ خرداد ۴۲ نقش مهمی داشتند اشاره کرد و گفت: شهید طیب که از کوثر وجود خمینی بت شکن سیراب شده و زنده از دست روح خدا بود، دربرابر همه شکنجه‌ها و سختی‌های زندان مقاومت کرد و مردانه ایستاد، تا عاقبت به دست دژخیمان پهلوی تیرباران شد.

محور بعدی سخنان نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان بحث اسراف و تبذیر در جامعه بود.

خطیب جمعه امروز گرگان به آمار‌های اخیر سازمان جهانی فائو اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار‌های رسمی سازمان جهانی فائو، ایران در ردیف سه کشور اول جهان قرار دارد که دارای بیشترین پسماند غذایی است.

آیت الله نور مفیدی افزود: در ایران سالانه ۱۵ میلیارد دلار دور ریز غذایی و محصولات کشاورزی وجود دارد که قادر به تامین غذای ۲۱ میلیون نفر در جهان است.

امام جمعه گرگان با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خداوند به کرات در آیات به نهی از اسراف و تبذیر اشاره کرده است و باید با فرهنگ سازی درست در جامعه اسلامی از دور ریز و ریخت و پاش مواد غذایی پرهیز شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان همچنین به سالروز شهادت امام یازدهم اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) در زمان حیات، نیمی از عمرش را در زندان به سر برد و متحمل رنج بسیار شد.

آیت الله نورمفیدی شهادت این امام عزیز را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) تسلیت گفت.

  10 آبان 1398
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 62900
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام