وزیر اطلاعات در گرگان:
انتشار مجموعه اسناد انقلاب اسلامی، چراغ راه نسل آینده

وزیر اطلاعات گفت: انتشار مجموعه اسناد انقلاب اسلامی می‌تواند چراغ راه نسل‌های آینده باشد تا با اشراف به تاریخ، مسیر صحیح را برای خود ترسیم کند.

به گزارش گلستان فردا، سیدمحمود علوی امروز در مراسم رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک در گرگان با بیان اینکه ترسیم اسناد به دست آمده از ساواک و اسناد مبارزات با طاغوت در قالب کتاب‌های چند جلدی بسیار اهمیت دارد افزود:انتشار مجموعه اسناد انقلاب اسلامی ؛ چراغ راه نسل آینده ترسیم این اسناد و تدوین آنها در قالب کتاب به این جهت که دشمن خود به آن اعتراف کرده و با زبان خود از حماسه‌ها و اقدامات شخصیت‌ها و نخبگان ما در مبارزات با طاغوت پهلوی سخن می‌گویند ارزشمند است.

او گفت: این اسناد و مبارزات باید توسط نویسندگان توانمند به رشته تحریر در بیاید تا نسل‌های بعدی بتوانند با اطمینان خاطر منش پدران خویش را در مبارزه با ظلم و ستم مرور کنند.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه تعیین کننده سرنوشت هر جامعه فرهنگ آن جامعه است افزود: همانطور که انسان از آبرو و حیثیت برخوردار است قرآن جوامع را نیز دارای حیثیت و آبرو می‌داند و اگر عده‌ای در جامعه مشغول ظلم و فساد شوند دامن آن تمام جامعه را می‌گیرد.

سیدمحمود علوی، امت اسلام را بهترین امت بیان کرد و گفت: امت اسلام از این جهت که به دنبال امر به معروف و نهی از منکر است بهترین و معتدل‌ترین امت است.

وی ادامه داد: مناطق مختلف کشور در راه مبارزه با طاغوت با امام خمینی(ره) همراهی کردند تا این انقلاب عظیم اسلامی به پیروزی رسید و این ستم ستیزی‌ها و مبارزه با طاغوت نباید دچار فراموشی شود.

علوی گفت: برای حفظ تاریخ انقلاب اسلامی اسناد ساواک را در دو بخش مناطق و اشخاص دسته بندی و تدوین کرده‌ایم و در بخش اشخاص تاکنون در مورد چند شخصیت مهم و تاثیرگذار در انقلاب در قالب مجموعه‌هایی ۱یا۲ جلدی گرد آورده ایم.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: مجموعه کتاب‌های اسناد ساواک و اسناد مبارزات علما و فرهیختگان در مناطق هم تاکنون در استان‌هایی مانند مازندران، کرمان و هرمزگان رونمایی شده و امروز در گلستان هم این مهم روی داد.

سیدمحمود علوی گلستان را استان زرخیز فکری دانست و افزود: گرگان در تمام دوره‌ها چهره‌های برجسته علمی در خود پرورش داده و آسمان علم و هنر و دانش گلستان با وجود آنها زینت خاصی در خود داشته و دارد.

در پایان این مراسم از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی در گلستان به روایت اسناد ساواک رونمایی شد.

  12 خرداد 1400
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 64423
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام