مدیرکل اطلاعات گلستان:
وزارت اطلاعات مستندات رشادت انقلابیون را برای تاریخ حفظ می کند

مدیرکل اطلاعات گلستان گفت: مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات تلاش می کند تا اسناد و مستندات رشادت‌ انقلابیون در حافظه تاریخی محفوظ بماند.

به گزارش گلستان فردا، جلالی پیش از ظهر سه شنبه در آیین رونمایی از کتب انقلاب اسلامی در گرگان اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین رخداد کشور، مرهون جانفشانی زنان و مردان جان برکفی است که بدون هیچ چشم داشتی صرفاً برای اقامه قسط و عدل بر پا خاستند و در این میان مردم خداجوی گلستان هم نقش مهمی در پیروزی این حرکت مهم بزرگ و جهانی داشتند.

وی افزود: طلیعه این حرکت با امام راحل در سال ۴۰ شمسی برمی‌گردد که علی‌رغم تمام اختناق ها ادامه یافت و انقلابیون گلستان هم در کنار سایر استان‌ها تکاپو را برای قیام آغاز کردند.

جلالی بیان کرد: این افراد با ارتباط با کانون دیگر شهرها اولین گام‌ها را برای آشنایی با ماهیت فرمایشات امام آغاز کرده و در ادامه اقداماتی همچون حفظ یاد و نام امام بعد از تبعید ایشان، اشاره به جایگاه و تاکید بر منصب ایشان، با همه مخاطرات در سال‌های ۴۰ و ۵۰ انجام شد.

مدیرکل اطلاعات گلستان گفت: در این میان یکی از افرادی که برای آگاهی بخشی در گلستان انتخاب شد، آیت الله نورمفیدی بود که نقش موثری در کنار سایر علمای استان در هدایت این حرکت عظیم داشتند.

جلالی اضافه کردد در راستای صیانت این حرکت اصیل و الهی و انتقال به نسل‌های بعد مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات تلاش کرد تا اسناد و مستندات رشادت‌ها در حافظه تاریخی محفوظ بماند لذا مجموعه کتاب اسناد از سال ۴۲ به بعد در پنج جلد آماده شده است.

وی بیان کرد: این حرکت مرهون تلاش و مجاهدت ها در راه تعالی و پیشرفت انقلاب است.

  11 خرداد 1400
بخش : سیاسی / داخلی
کد خبر: 64421
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام