رئیس دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول: دانشگاه باید نقش خود را در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی حفظ کند

رئیس دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول گفت: دانشگاه باید با حفظ زیرساخت‌ها، نقش خود را در توسعه فعالیت‌های زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی ایفا کند.

علیرضا اسفندیاری مقدم، رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول در مراسم تجلیل از پژوهشگران و محققان این شهرستان، با اشاره به نقش پژوهش در الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، اظهار کرد: توسعه علوم بین رشته‌ای همراه با تقویت و گسترش تولیدات علمی و پژوهش‌های میان رشته‌ای در عرصه‌های بین المللی از دستاورد‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی در مدت عمر خود به دست آورده است.

اسفندیاری با بیان اینکه سند چشم انداز ۲۰ ساله ایران را تبدیل به پنجمین کشور پیشرفته جهان می‌کند، افزود: بر اساس اعلام مؤسسات بین‌المللی، ایران به‌دلیل آهنگ رشد تولیدات علمی در جهان، رتبه نخست و به لحاظ رتبه‌بندی، رتبه چهارده را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که چند سال پیش لحظه‌شماری می‌کردیم که کشور‌هایی مانند پاکستان و هند را کنار بگذاریم.

رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول بیان کرد: دانشگاه نباید صرفاً به آموزش و پژوهش محدود باشد؛ بلکه باید با حفظ زیرساخت‌ها، نقش خود را در توسعه فعالیت‌های زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی ایفا کند.

وی با بیان این مطلب که انتشار الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، نشان از حرکت کشور در مسیر تعالی است، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه سعی کرده ایم با بهره‌گیری از این الگو در مسیر تعالی حرکت کنیم که موافقت با میزبانی چهارمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در واحدی به‌جز واحد‌های پایتخت و تثبیت رشته‌های حوزه پزشکی و پیراپزشکی گواهی بر این مدعاست.

در این مراسم از سیدحسن سیدرضایی، امان گلدی‌کوچکی، حمید حجتی و راضیه نادرخانی به ترتیب به عنوان مؤلفان برتر کتاب در گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم پایه و محمدباقر معتمدی نژاد برای ترجمه کتاب در گروه فنی و مهندسی در قالب لوح تقدیر، کتاب نفیس و اهدای تندیس تجلیل شد.

از کتاب فریدون آزما در گروه آموزش علوم انسانی، سعید قربانی، مهدی هاشمی تیله نویی، مهدی مهام و حمید حجتی برای مقالات برتر در گروه‌های آموزشی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم پزشکی و امیر شیری قهی و سیدقاسم میربابایی برای رساله‌های برتر در گروه‌های علوم انسانی و فنی و مهندسی و از حسن مطهری‌نیا برای پایان‌نامه برتر در گروه علوم پزشکی نیز تجلیل شد.

در بخش واحد فناور برتر از عقیل کشیر، اختراع برتر از مهدی مهام و برای انجمن علمی علوم پزشکی از محمدرضا نصرتی با اهدا لوح سپاس و تندیس تجلیل شد.

  3 دی 1397
بخش : علی آباد / جامعه
کد خبر: 60679

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام