نداشتن درآمد پایدار، مهمترین مشکل شهرداری آزادشهر/ نارضایتی شهروندان آزادشهری از نامناسب بودن امکانات رفاهی در شهر

به گفته مدیران شهری آزادشهر به دلیل مشکلات مالی، اغلب بخش‎های این شهر از دارا بودن زیرساخت‎ها شهری که جزو نیازهای اولیه شهروندان محسوب می‎شود، محروم است.

از آنجایی که درآمد اغلب شهرداری‎ها به درآمدهای مردم متکی می‎باشد با توجه به مشکلات اقتصادی در چند سال اخیر بسیاری از شهرداری‎ها به خصوص شهرداری‎ها در شهرهای کوچک دچار مشکلات مالی فراوان شدند تا جایی که برخی از آنها حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیز نبودند.

در این میان، گلستان با داشتن قابلیت‎ها و پتانسیل‎های فراوان برای برخورداری از رشد و توسعه مناسب در سال‎های اخیر همواره به عنوان یکی از استان‎های محروم مطرح می‎شود و بالطبع این محرومیت بر نوع فعالیت و میزان درآمد شهرداری‎های این استان که اغلب کوچک و فاقد درآمدهای پایدار هستند تأثیرگذار است.

آزادشهر یکی از شهرستان‎های استان گلستان با قدمت بالایی است که شهرداری آن از دهه 40 فعالیت خود را آغاز کرده است، در روزهایی که بخش‎های مختلف کشور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‎کند شهرداری این شهر نیز با مشکلات خاص خود مواجه است تا جایی که به گفته مدیران شهری آزادشهر به دلیل مشکلات مالی، اغلب بخش‎های این شهر از دارا بودن زیرساخت‎ها شهری که جزو نیازهای اولیه شهروندان محسوب می‎شود محروم است، ترافیک، وضعیت نامناسب آسفالت و جدول‌کشی در معابر، نداشتن درآمد پایدار، کمبود امکانات رفاهی، نامناسب بودن فضای سبز و مبلمان شهری از جمله مهمترین مشکلات شهروندان آزادشهری محسوب می‎شود.

*اجرای فعالیت‎های عمرانی در آزادشهر به شرط حضور سرمایه‌گذار

در همین رابطه سرپرست شهرداری آزادشهر با اشاره به معضل ترافیک در این شهر گفت: ترافیک، معضلی است که نه تنها در شهرهای بزرگ، بلکه شهرهای کوچک را نیز درگیر خود کرده است، در آزاد شهر 3خیابان اصلی وجود دارد و معبری که برای آن تعریف شده 45 متر است با توجه به اینکه تعداد زیادی از ساکنان در این خیابان‎ها با شهرداری همکاری لازم نداشتند این نقاط جزو گره‎های ترافیکی شهر محسوب می‎شود.

رضا آهنگری تصریح کرد: در خیابان شهید بهشتی که دارای ترافیک زیادی است بخشی از پیاده‌رو تبدیل به سواره‌رو شده است و تا حدودی بخشی از معضل ترافیک در این خیابان را رفع کردیم.

وی درآمد پایدار را یکی از موضوعات مهم در شهرداری‎ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه با بودجه محدود شهرداری نمی‎توان اقدامات در خور شأن مردم انجام داد، از این رو باید با کمک و حضور سرمایه‎گذاران پروژه‎های شهری را به ثمر برسانیم.

سرپرست شهرداری آزادشهر ادامه داد: گاهی سرمایه‌گذار وارد این شهر می‎شود اما در نهایت اتفاق خاصی حاصل نمی‎شود با مشکلات موجود با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مشارکت شهرداری قادر به انجام فعالیت‎های عمرانی در شهر خواهیم بود.

آهنگری، پارک زیتون آزادشهر را یکی از نقاط گردشگری مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: یکسری اقدامات اولیه از جمله سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، فضای سبز و نور در این پارک فراهم شده است اما برای تکمیل امکاناتی همچون رستوران، فضای مناسب برای بازی کودکان و نوجوانان و ... پیگیر حضور سرمایه‌گذاران هستیم، اگر سرمایه‌گذاران به این نقطه ورود پیدا کنند شاهد تغییرات اساسی در این منطقه گردشگری خواهیم بود.

*محروم بودن مردم آزادشهر از امکانات اولیه شهری

رئیس شورای شهر آزادشهر نیز یکی از مهمترین دغدغه‎های شهروندان را مسائل عمرانی شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با وجود مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بخش‎های مختلف شده است شهروندان آزاد شهری هنوز دغدغه آسفالت و یکسری مسائل عمرانی در شهر را دارند که این امر زیبنده شهر و شهروندان نیست.

حمید کوهساری تصریح کرد: در حالیکه آسفالت، جدول‌کشی معابر باید جزو اولین خدماتی که شهرداری‎های به مردم ارائه می‎دهند باشد اما شهروندان آزادشهری از این حداقل‎ها نیز محروم هستند در حالیکه با مدیریت جدی در سطح کلان می‎توان معضلات را به راحتی رفع کرد.

وی در خصوص عدم تمایل سرمایه‎گذاران برای حضور در آزادشهر گفت: در حال حاضر شهردار آزادشهر،هنوز معرفی نشده است و این شهر دارای سرپرست شهرداری می‎باشد از طرفی غالب شهرداری‎ها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و درآمد پایدار ندارند این امر حضور سرمایه‌گذار در شهرهای کوچک را با مشکل مواجه می‎کند، با این وجود با دو سرمایه‎گذار در بحث پارک زیتون گفتگوهایی انجام شده است اما شاهد یکسری مشکلات بودیم.

رئیس شورای شهر آزادشهر بیان کرد: امیدواریم با تعیین شهردار جدید و ایجاد درآمد پایدار شاهد اقدامات مناسب و در شأن مردم باشیم.

  13 دی 1397
بخش : آزادشهر / جامعه
کد خبر: 60787
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام