رئیس کل دادگستری گلستان:
آغاز پرداخت پول دو هزار مالباخته پرونده پرهام آزادشهر

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز پرداخت پول مالباختگان پرونده معروف به پرهام آزادشهر خبر داد .

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان با اعلام این خبر گفت: اموال محکومان که توقیف شده بود پس از چند مرحله برگزاری مزایده بالاخره به فروش رفت و پول آن امروز به حساب دادگستری واریز شد و همین امروز هم بلافاصله پس از انجام تشریفات مالی، پول به حساب حدود هزار و ۷۰۰ مالباخته گلستانی واریز شد.

هاشمیان گفت: در این مرحله برای همه شاکیانی که در دادسرا حاضر شده بودند و درخواست رد مال داده بودند ۱۵ درصد از مبلغ پولشان به حسابی که قبلا در پرونده خود اعلام کرده بودند واریز شد .

وی ادامه داد: هفته آینده از دادسرای گرگان با حدود ۴۰۰ نفر از شاکیان گلستانی هم که شماره حساب اشتباه اعلام کرده بودند تماس گرفته می شود و پس از دریافت شماره حساب جدید ، پولشان واریز می شود و نیاز به مراجعه حضوری این افراد نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: پول حدود ۲۰۰ مالباخته استان سیستان و بلوچستان هم از هفته آینده پس از محاسبه درصد هر نفر، به تدریج به حساب آنان واریز می شود .

این مقام ارشد قضایی استان گفت: مابقی پول مالباختگان هم پس از مزایده اموالی که تا الان به فروش نرفته است ، پرداخت خواهد شد .

هادی هاشمیان افزود: یکی از محکومان این پرونده هم تاکنون موفق به جلب رضایت حدود ۱۰۰ نفر از شاکیان این پرونده شده است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بررسی دوباره لیست اموال محکومان این پرونده و برگزاری چند باره مزایده املاک توقیف شده ، علت زمانبر شدن پرداخت پول مالباختگان بود .

هادی هاشمیان افزود: در پرونده ۳۳ هزار صفحه ای معروف به پرهام آزادشهر که رای آن آذر ماه سال ۹۸ در دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان صادر شد ، بیش از ۲ هزار شاکی از گلستان بودند که ۱۱۴ میلیارد تومان مال خود را از دست داده اند .

سه محکوم این پرونده از سال ۹۲ با این ادعا که می توانند خودروهای ساخت داخل را چند میلیون تومان پایینتر از قیمت بازار به مشتریان بفروشند، از مردم کلاهبرداری کردند .

  29 تیر 1400
بخش : آزادشهر / قضاییه
کد خبر: 64571
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام