برف و کولاک در گلستان؛ مردم از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند

بارش برف و وقوع کولاک در ارتفاعات گلستان علاوه بر بستن جاده خوش ییلاق و چند مسیر دیگر، تردد وسایل نقلیه در بقیه راه‌های کوهستانی استان را منوط به استفاده از زنجیر چرخ کرد.

به گزارشگلستان فردا، طبق پیش بینی هواشناسی، بارش مداوم و مستمر باران در مناطق کوهپایه و دشت و برف در ارتفاعات از ساعات پایانی دیشب پنجشنبه آغاز شد و کماکان نیز ادامه دارد.

شدت این بارش‌ها به گونه‌ای است که در برخی شهرها موجب آبگرفتگی شد و در ارتفاعات به دشواری در تردد انجامید.

سرگرد حبیبی فرمانده پلیس راه آزادشهر-شاهرود گفت که بدلیل بارش برف و وزش کولاک و نداشتن دید کافی رانندگان، از ساعاتی قبل، محور خوش ییلاق تا اطلاع بعدی مسدود شد.

به گفته وی به محض تامین ایمنی، این جاده بازگشایی و اعلام خواهد شد.

خبرنگار ایرنا گزارش داده که به علت برف و کولاک راه‌های دیگر ارتباطی گلستان - شاهرود شامل رامیان و توسکستان نیز مسدود است.

همچنین سرهنگ علی عبدی فرمانده پلیس راه گلستان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش باران و لغزنده بودن مسیرهای ارتباطی استان، از ادامه بارش برف و بوران در جاده‌های کوهستانی و کاهش دید خبر داد و از رانندگان خواست با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.

وی از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

اکیپ‌های راهداران، عوامل و ناوگان راهداری در آماده باش کامل هستند و مرکز مدیریت راه‌های گلستان نیز با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۹ و تلفن گویای ۱۴۱ بطور شبانه‌روزی در خدمت همه مردم هستند.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

  1 بهمن 1400
بخش : آزادشهر / جامعه
کد خبر: 66191
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام