سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر:
ماشین آلات راهداری آزادشهر نیازمند نوسازی است

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آزادشهر گفت:  عمر بیشتر ماشین آلات راهداری آزادشهر همانند دیگر ادارات راهداری گلستان بالاست که نوسازی آن نیاز به عزم ملی و نگاه ویژه دولت سیزدهم دارد .

به گزارش خبرنگار گلستان فردا، سعید قره‌جانلو اظهار کرد: از مجموع ۲۳۳ کیلومتر طول راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان حدود ۱۲۰ کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است که ۶۵ کیلومتر مربوط به جاده بین‌المللی و ترانزیتی خوش ییلاق و ۵۲ کیلومتر هم مربوط به جاده ۹ روستای واقع در مناطق کوهستانی آن است.

وی افزود: عمر بیشتر ماشین آلات راهداری آزادشهر همانند دیگر ادارات راهداری گلستان بالاست که نوسازی آن نیاز به عزم ملی و نگاه ویژه دولت سیزدهم دارد اگرچه طی روزهای گذشته یک دستگاه گریدر نو و ۲ سال قبل هم یک دستگاه لودر نو به این شهرستان تحویل شد اما همچنان فرسودگی و قدمت بالای ماشین آلات و سختی‌ها و مشقت‌هایی که دارند، دغدغه‌ جدی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون سه دستگاه خودروی سبک و هفت دستگاه خودروی سنگین در قالب ۲ تیم اصلی ساماندهی شده و مسوولیت راهداری زمستانه در جاده‌های کوهستانی آزادشهر را انجام می‌دهند ضمن اینکه اداره راهداری گنبدکاووس هم به‌عنوان اداره معین آزادشهر در شرایط بحرانی همراه با ماشین آلات خود به کمک خواهد آمد.

قره جانلو ادامه داد: با توجه به اهمیت جاده ترانزیتی و بین المللی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) تعدادی از ماشین آلات به صورت ثابت در راهدارخانه خوش ییلاق برای برف روبی، نمک و شن پاشی بخشی از این محور و تعدادی دیگر هم در نقاط حادثه خیز این جاده که غالبا با ریزش سنگ و رانش زمین مواجه است، به منظور جمع آوری سنگ‌ها و ترمیم موقتی نقاط رانشی در راهدارخانه "نوده خاندور" مستقر هستند.

به گفته وی، تیم‌های پیش بینی شده در طرح راهداری زمستانه آزادشهر علاوه بر انجام وظایف محوله، در مواقع ضروری نسبت به انجام عملیات راهداری در جاده ۹ روستای مناطق کوهستانی این شهرستان هم اقدام می‌کنند.

  15 آذر 1401
بخش : آزادشهر / اقتصادی
کد خبر: 68230
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام