پایان فصل برداشت میگو با برداشت ۳ هزار تن محصول در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: فصل برداشت از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان با برداشت بیش از ۳ هزار تن میگو و رشد بیش از ۲برابری نسبت به سال گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش گلستان فردا، اسماعیل جباری اظهار کرد: امسال ۳ هزار و ۸۰ تن میگو در هزار و ۵۴۲ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شد که این میزان نسبت به تولید هزار و ۵۶۵ تنی سال گذشته حدود ۲ برابر بیشتر شد.

وی با اشاره به میزان تراکم مزارع کشت میگو افزود: امسال در ۱۰۰ مزرعه بچه میگو با میانگین تراکم ۱۷۰ هزار قطعه در هکتار ذخیره‌سازی شد و زمینه تولید بیشتر محصول را در مقایسه با سال های اخیر فراهم کرد.

جباری پیش‌بینی کرد سال آینده با افزایش سطح زیرکشت در مجتمع پرورش میگو گمیشان، برداشت این آبزی به ۵ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

وی با بیان اینکه وجود بیماری امری بدیهی در تولید آبزیان است، خاطر نشان کرد: پرورش آبزیان به عنوان موجود زنده در تمام دنیا با بیماری همراه است که مجتمع پرورش میگو گمیشان هم از این امر مستثنی نیست و به دلیل ورود بچه میگو از استان های جنوبی، امکان ورود بیماری به آن وجود دارد.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: امسال هم به صورت محدود در چند مزرعه بیماری مشاهده شد که گستردگی آن زیاد نبود و ضرر و زیانی قابل توجهی شامل حال صنعت پرورش میگو استان نشد.

جباری گفت: صنعت میگوی گلستان همواره نقش مهمی در ارزآوری کشور دارد و امسال هم طبق سال های قبل بیش از ۸۰ درصد محصول میگو استان به خارج از کشور صادر خواهد شد.
به گفته وی صنعت پرورش میگو برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرد.

  2 آبان 1401
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 67893
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام