مدیرکل شیلات گلستان:
گلستان به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است

 

مدیرکل شیلات گلستان گفت: گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است.

به گزارش گلستان فردا، سیدجواد قدس‌علوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در ۸۰ مزرعه به مساحت مجموع هزار و ۲۰۳ هکتار عملیات ذخیره سازی میگو انجام شد .

وی پسروی آب دریای خزر و لزوم احداث هرچه سریعتر موج شکن و سازه آبگیری در عمق دریا برای تامین آب پایدار را مهمترین مانع توسعه زیر ساخت های مجتمع میگوی گمیشان برشمرد.

مدیرکل شیلات گلستان تخصیص نیافتن به موقع و کامل اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی، توسعه نیافتن زیرساخت های خارج از مجتمع مانند راه، شبکه برق سراسری، گاز، آب آشامیدنی، نبود مراکز تکثیر میگو به میزان مورد نیاز در استان و مشکلات حمل و نقل از جنوب کشور، لزوم راه اندازی واحدهای عمل آوری و سردخانه میگو به میزان مورد نیاز و لزوم راه اندازی واحدهای تولید خوراک میگو را از دیگر دغدغه های این صنعت در استان اعلام کرد.

علوی گفت: گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این بخش میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.

مدیر کل شیلات گلستان افزود: امسال ۱۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه لارو میگو در این مزارع پرورش داده شد که پیش‌بینی می شود در پایان دوره پرورش، هزار و ۵۶۵ تن میگو با وزن متوسط ۱۶ گرم برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

وی با اشاره به استمرار پاک بودن مجتمع پرورش میگوی گمیشان از بیماری لکه سفید پیش بینی کرد که سال آینده ذخیره سازی لارو میگو در مزارع گلستان به چهار برابر امسال افزایش یابد که رسیدن به این هدف نیازمند توسعه مراکز فرآوری و تکثیر و نهاده‌ها است.

مدیرکل شیلات گلستان به راه اندازی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان اشاره کرد و گفت: این فاز به مساحت ۶ هزار هکتار با هدف‌گذاری تولید ۲۲ هزار تن میگو در قالب ۲۲۲ مزرعه در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

قدس علوی اظهار داشت: در فاز دوم مجتمع میگوی گمیشان ایجاد پنج هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم هدف گذاری شده و هزینه احداث زیرساخت‌ها و تاسیسات مشترک آن حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورده شده است.

  19 آبان 1400
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 65656
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام