فرماندار گمیشان:
مصوبات سفر اول رییس جمهور بسیاری از محرومیت‌های گمیشان را برطرف کرد

فرماندار گمیشان مجموع مصوبات سفر نخست رییس جمهور در این شهرستان را ۲۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مصوبات سفر قبلی رییس جمهور بسیاری از محرومیت‌های این شهرستان را برطرف کرد و بذر شادی را در قلب مردم این منطقه کاشت.

به گزارش گلستان فردا، امید سقلی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه راه‌های شهرستان را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: اقدامات حوزه راه در گمیشان پس از سفر نخست رییس جمهور بالاتر از حد تصور بود که می‌توان به اجرای حدود ۴۰ کیلومتر توسعه آسفالت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه گمیشان پس از سفر نخست رییس جمهور اتفاقات خوبی را در حوزه ورزش تجربه کرد، افزود: در روزهای گذشته زمین‌ چمن مصنوعی و زمین والیبال شهرستان گمیشان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه ۶ زمین چمن مصنوعی در این دولت به بهره برداری رسید، گفت: دولت سیزدهم به پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره پایان داد که یک نمونه آن پایان دادن به بلاتکلیفی ۱۲ ساله سالن ورزشی نیمه‌کاره روستای مرزی «قلعه‌جیغ» بوده است.

سقلی بهبود وضعیت آبرسانی را از دیگر برکات سفر نخست رییس جمهور به گمیشان برشمرد و یادآور شد: در مدت استقرار دولت مردمی ۱۱ حلقه چاه آب به بهره‌برداری رسید که توانست ۸۵ درصد مشکل تنش آبی شهرستان را حل کند و علاوه بر آن یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی هم در سیمین‌شهر احداث شد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پرچمدار محرومیت‌زدایی و حمایت از محرومان است، بیان کرد: افتتاح یک چاه آب در روستای محروم و مرزی «سقرتپه» در جریان سفر نخست رییس جمهور موجب رضایتمندی مردم این روستا شد.

فرماندار گمیشان از تکمیل ۲ مجتمع فرهنگی و هنری نیمه‌تمام در سیمین شهر و گمیش‌تپه پس از بلاتکلیفی چند ساله خبر داد و خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی هنری سیمین‌شهر پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی و مجتمع فرهنگی‌هنری گمیش‌تپه پس از ۱۸ سال وقفه در دولت سیزدهم تکمیل شد.

سقلی تأکید کرد: مردم گمیشان همیشه از نبود بیمارستان در این شهرستان در رنج هستند که دولت سیزدهم در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم به روند ساخت بیمارستان سرعت بخشید و این پروژه را به پیشرفت ۳۵ درصدی رساند.

وی از تجهیز ۳۶۲ هزار هکتار اراضی شهرستان گمیشان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و یادآور شد: این کار از مصوبات سفر نخست رییس جمهور به گلستان بود که با همت دولت مردمی تحقق یافت.

فرماندار گمیشان در ادامه به مهم‌ترین مطالبات مردم گمیشان در سفر دوم رییس جمهور پرداخت و گفت: اگرچه اقدامات دولت سیزدهم در آبرسانی به گمیشان قابل توجه بود اما برای رفع کامل مشکل آب شهرستان نیاز به حمایت بیشتری داریم.

سقلی خاطرنشان کرد: گمیش‌تپه یک منطقه نیمه‌بیابانی است و آب آشامیدنی این منطقه از کردکوی تأمین می‌شود و به دلیل فاصله ۵۰ کیلومتری کردکوی با گمیشان، آب به طور کامل به روستاهای مرزی گمیش‌تپه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه مشکل آب شهرستان گمیشان با احداث یک مخزن پنج هزار مترمکعبی قابل حل است، افزود: در حال حاضر یک قطعه زمین در جنوب گمیش‌تپه از سوی خیرین برای این کار اهدا شد تا با ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی مشکل آب گمیش‌تپه و روستاهای مرزی برطرف شود.

فرماندار گمیشان، احداث بازارچه مرزی را از دیگر مطالبات گمیشانی‌ها از رییس جمهور دانست و گفت: یکی از مزیت‌های ویژه گمیشان پرورش میگو است که مطالبه مردم از دولت، واگذاری مزارع میگو به بومیان است تا از مزایای آن برای توسعه درآمدی منطقه بهره ببرند.

  22 آذر 1402
بخش : گمیشان / اقتصادی
کد خبر: 70138
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام